31 juli 2011

Trivsam söndag...

Idag har vi åkt båt i solsken...blev jagade av regnet men vi klarade oss utan att bli blöta...hade picknick med bästa Linda och godhjärtade Jenny...Anders va kapten...vi ville ha sol...det tog bra faktiskt och det va tur vi hade smort in kroppen...det gör inte jag så ofta.. men Linda tog fram krämen.... jag hade 6:an...den fick ja inte ta...hon är rädd om mig. Söt hon..

                                                Anders och godhjärtande Jenny


                                               Snygg väl

Bästa Linda, jag och Jenny

Efter båtturen hade jag fått en liten blåsa...där port-a-cathen sitter...ska nog inte ha den i solen...jaja då vet jag.. har lite bekymmer med huden...vet inte om det blir värre...men känner att huden är ömtålig...har inga sår än men är rädd att de ska komma...ska nog inte sitta i solen för möe men måste få känna mig som vanligt folk lite...

På aftanskvällinga blev det en tur till golfbanan efter att Jenny hade hittat sitt gröna kort från 1990...haha hon hade tom kvittot kvar, 1770 kronor el vad det stod...År 1990 hm 21 år sedan....räknade men va Jenny bara 7 år när hon började?! Nej då va vi visst 15 år....men ge rä....det är 21 år sen...kan ju inte sämma härregud..
ja jag vet inte....!

Frågan är den hur kom det sig att hon kunde smyga med detta...var va vi? Inte minns jag att Jenny va ute och övade eller tog grönt kort?! Smyggolfarn....Ja det va hon och Caroline E i klassen som hade gjort det...har inte ett minne av detta...vilken smyggolfare....

Men hon va bra...fick på några jättebra slag...slog bort några bollar..hm..vi gick i alla fall 9 hål och det var så varmt... lyckades hälla vatten fram (hål i hakan) så va hon litte varm på ryggen...folk trodde nog vi hade "wet t-shirt" uppvisning till slut...nä ra Jenny puss. Men vi fick allt se nåt grannt i alla fall... =)   

Gerda i köket fråga om gôbben hade talat om att hon påpekat att han hade haft randig tröja och rutiga byxor på sig en dag när han spelade...ikke hört ett ord om detta...gôbber kan inte klä sig...härregud igen..

Ja mor ville att vi skulle resa till västkusten på hennes sista semestervecka...så att "jag får komma ut" och jag nämnde det förra veckan att det vore kul.....jag vet inte...orkar inte...allt gött och va hemme...svårt att förstå för den som inte är svag...men det är ett helt företag att inte veta hur pass pigg man är eftersom det varierar så från dag till dag...kommer jag att orka sova...kan man lägga sig ner under dagen...tänk om påsen börjar läcka och man måste snabbt till en toa för att byta kläder...ja det är fan ett helt företag allt... jag kanske inte ska va så bekväm...men det är så skönt att va hemma...ha sina vanor...lockar inte att resa nånstans...trist jag är väl?!

                                                 Mina äldsta och goa vänner....

  

2 kommentarer:

  1. Gör det som känns bra för dig, Sofia. Livet är så fullt av måste i alla fall, så man kan väl för jösse namn få bestämma själv när man är/har varit sjuk.Eller hur?
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.