04 juli 2011

Första sidan AN

Artikel på första sidan i Arvika Nyheter hade jag inte räknat med....inte heller mittuppslaget men Veronica är superduktig att skriva måste jag säga! Blev bra tycker jag. Lite stora bilder bara..kunde de inte ha retuscherat bort rynkorna på mittuppslaget...fan

Kom till golfbanan i Kil och då ringer NWT som vill göra ett reportage...uj har inte tid..ska spela golf jag..de ville utveckla hur det komme sig att jag inte kom iväg fortare till Uppsala och dra det vidare till LIV. Vet inte om jag är beredd att göra det men jag vet att det är viktigt att hjälpa andra kvinnor...måste få fundera... nu vill jag spela golf!

Gissa vem som är trött..ujuj...gick allt bra på banan men när jag kom hem värkte det i benen..och då har jag åkt golfbil...hade tur att Erik, 75 år, från Solna hade körvana. Satt bredvid och hade privat chaufför...lyx det. Han gjorde en birdie, hel skön man haha. Ingen stress där!

Det känns i min otränade rygg..träningsvärk. Har ingen aning om jag kommer orka detta. Skulle behöva vila i morgon! Men då blir det Hammarö.

Hur gick det då?! Jag spelade dåligt och gôbben bättre. Men vissa hål gjorde vi rejäla tabbar men det är väl så golf är. Vi kom i mål med 71,5 slag med avdraget hcp. De som vann fick 65 slag. En sjundeplats är mer är okej av över 140 par och av mig som är otränad och inte kan slå fullt ut.


                                          Pionen ute i Djupvika!
Nu är det natta.... må väl alla och njut av livet, varje dag.

12 kommentarer:

  1. Jättebra artikel och himla bra bilder. I min tidning hade de uppenbarligen fixat bort rynkorna som fanns i din AN. :)

    Du är enastående! Kämpa på! /Torbjörn

    SvaraRadera
  2. Sofia Ssjökvist4 juli 2011 kl. 23:21

    Tack söta!

    SvaraRadera
  3. Men gumman, det var ju superbra spelat, en sjundeplats är ju kanon :) Å snygg i tidningen var du också, lika fräsch som pionen i Djupvika, haha.

    Fundera på NWT du - jag tycker det skulle vara är en spännande fortsättning...

    SvaraRadera
  4. Rynkor? Jag såg bara två vackra ögon, som tindrade.
    Kanonbra spelat, lycka till hela veckan. Du är enastående som orkar.

    SvaraRadera
  5. En sjundeplats är ju kanon bra det! Inte heller i min tidning såg jag några rynkor, var nog bara i din de syntes! Lika snygg som alltid du! Fundera över NWT du, tycker som Jenny T jag..debatten behövs!

    SvaraRadera
  6. Sofia,
    Läser din blogg och jag tänker på dig. Det här kanske är en spröd kommentar, men jag vill i alla fall att du ska veta.

    SvaraRadera
  7. I min tidning är du helt rynkfri:) duktigt gjort 7:e plats inte illa. Imorgon Arvika får jag tid ska jag åka dit o hejja på dig!

    SvaraRadera
  8. Grattis vilken tjej du är!
    Jag är impad:)
    Annika

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du berättar din historia för NWT. Berätta hela sanningen, det kan LIV tåla att höra!! Du är en ung människa som förtjänar att få den bästa vården man kan erbjuda!!!!
    Grattis med golfen !

    SvaraRadera
  10. Finns inte artikeln med i nätupplagan? Skulle va kul att läsa även för en icke värmlänning:)
    /Carina

    SvaraRadera
  11. ulrikalevin@yahoo.se5 juli 2011 kl. 21:23

    Vad duktiga ni är du och pappsen, SJUA är ju kanon, kommer ihåg när du gick caddie för sisådär 10-12 år sen när jag spelade och du började men där tog min golfkarriär slut, får nog återuppta den nån gång iframtiden. Tycker du skriver jättebra i din blogg och AN-artikeln var riktigt bra. Du ska veta att vi är många som läser detta och tänker på dej, kramizzzz, hälsa pappsen och lycka till i möra. Ulrika

    SvaraRadera
  12. Sofia...tänk på att rynkorna visar att du levt ett liv fullt av skratt=)...det är ju dom som visar att du lever;)
    Linda K

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.