05 juli 2011

Golfdag 2.....

Jaha då kom vi ner på jorden igen....ärligt talat var jag så dum (igen) och trodde faktiskt att vi skulle komma till final på fredag...trodde även på att vi kanske kunde komma att gå bland de 20 bästa bästa.. Att jag inte förstår att jag är sjuk och inte har krafter... Är nog inte litte trög... gynekologen sa ju det till mig efter operationen i november att "du måste få in i skallen att du är sjuk". Vill inte, vägrar. Jag hatar cancer!

Idag spelade vi uselt båda två. Han brukar ju styra upp mitt svajande spel men idag svajade vi båda. Jag träffade inte bollen, slog helsving fast jag inte får...igår gjorde jag halvsving och då gick de kort men rakt..idag gick de ännu kortare men krokiga..det va stubbar, skog, vatten..u name it! Synd...men vi hade jättetrevligt sällskap och troligen kommer det att gå riktigt bra för ena paret i finalen, kul. Vi fick 85 slag vilket är en katastrof. Ont i magen fick jag så det är inte bra för läkningen detta.

I morgon måste jag ta det lugnare och tänka på min vackra mage...hur den ser ut inuti och vara rädd om de vackra sömmar min kära Ilvars mfl har sytt...jag får inte förstöra...kan bildas bråck..då får jag skämmas..ifall mina konstnärer öppnar mig igen och ser eländet....

På resan hem ringer godhjärtade Jenny och säger att det är ju otroligt bra..tänk när jag sa till dig att du kommer att må bättre bara tiden får gå....det är 5 veckor sedan... du låg och trodde att livet var slut, över och se, jag hade rätt, du mår bättre och orkar till och med att spela golf. Strunta i slagen...Jenny, du är så go.

Bästa Linda stod i mål och fotade sista hålet...här ser ni gubben putta och jag hänger lite på sidan...jag gjorde en fantastisk lång putt där som strök hålet...vi tar nya tag i morgon! Känner mig mer än laddad inför i morgon.. måste spela bättre och det är sista chansen....kanske går det att komma till final hmm?! Min kropp gillar nog bättre om vi inte gör det....Nu vila.

9 kommentarer:

  1. Marie Sjökvist5 juli 2011 kl. 22:08

    Det är en vinst att du har tagit dej ut på banan bruden! <3 Hur många tror du har ork å psyke att göra det 2 månader efter en så stor operation? Jag beundrar dej vännen <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovannämnda skribent - att överhuvudtaget hitta kraft att ta sig ut på banan är fantastiskt Fisan. Jag håller på er vare sig ni slår 75 eller 95 slag... du har redan vunnit :)

    SvaraRadera
  3. Sofia Sjökvist5 juli 2011 kl. 22:44

    Så söte ni!
    Men som alla vet kommer tävlingsinstinkten fram oavsett om man är död elr levande! Jag glömmer sjukhus, mediciner och all dret jag har gått igenom å tror jag är som vanligt!
    Kan inte hjälpa det....vill inte heller..oops

    SvaraRadera
  4. Säger som Jenny, du har redan vunnit!
    Med din fighting spirit, kommer du knocka monstren;(
    Men du behöver säkert vara rädd om ärren, dom kan bli fula. Tänker på dig idag, svinga lugnt!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Har följt din blogg och din tuffa kamp. Säger som de andra du har redan vunnit som kommit ut på banan och börjat spela golf så kort tid efter operationen. Du är en riktig kämpe.
    // Katarina
    (var nattssk i eda för några år sedan).

    SvaraRadera
  6. Idag hemmabana, där kan du nog alla stubbar o hinder!
    Go for it

    SvaraRadera
  7. Undrar vad menar du med att, jobba i din tredje kommun?
    Hoppas golfen gick bättre idag! Läste ovan att det är din hemmabana:)

    SvaraRadera
  8. Sofia Sjökvist6 juli 2011 kl. 20:07

    Tack alla för positiv inställning!

    Min tredje kommun innebär att jag har jobbat i två andra kommuner innan nuvarande.

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt fantastiskt!!! Du ska vara världsnöjd!!! veeesstett ;) att de skulle gå bra å bli bättre :) får komma på Söndag och ge ryggmassage för det är ju vilodagen ju vettu ;)nån önske mat å en bra film :)
    <3 u //Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.