18 juli 2011

18 juli 2011

Vilken skön dag! Började med en golftävling i min gamla jobbkommun och det var riktigt roligt.. en partävling med tre olika spelsätt i samma tävling. Mycket kul...hade tur o klarade oss utan regn, vi gick ut sist. Tog lite tid men vi var 3 par i sista. Gick inte så bra för oss idag...men det gör inget...jag är jättenöjd med mina utslag och på fairway. Denna green och inspel är ett elände för tillfället. Orkar inte koncentrera mig riktigt...har inte tålamod. Glad att jag fick vara med ute...åkte golfbil. Gôbben va sur för han kom inte över damtee på första hålet...nästa slag i diket....ujuj så var det inge vidare i 9 hål haha...tur jag styrde upp det! På ettan i alla fall....

Väl hemma hade Ingemi varit här med boken..läste kråkflickan och nu äntligen del två i en triologi...sååå bra...hemsk men ack så det berör djupt. Sen har kloka Jenny äntligen aktiverat sitt golfmedlemskap...så nu får jag en golfkompis på hennes semester...jippi. En sån go måndag.

Sen var det V65 på Arvikatravet och där var det möe folk...mötte min chef och precis där kom verkligheten ikapp...vad jag saknar mitt jobb, mitt gamla liv och vänner...när ska jag någonsin klara av att komma tillbaka?! De krav som finns på mig och som jag själv ställer......Jo jag fixar det, det vet jag...jag är påväg...jag ska visa..fan jävla dret... vad är jag utan mitt jobb? Uj vad jag precis nu hatar cancer som kom in och som har stulit min kropp, mina organ som är brända i nån ugn hos patologen i Uppsala...fan varför blev det jag som ska leva såhär...jag som hade en plan...ett liv... Nu finns bara en massa tid emellan behandlingar...behandlingar som ingen vet om de ens fungerar..Kan det vara så lätt....att det är för att jag kommer att klara av det..

.... för jag ska visa, jag vill...


Ja travet va kul och det är en massa sköna människor där...farfar hade kavaj och käpp...89 år och gick mellan totton och bänken...det var dagensdubbel, tvilling osv...jag vann inget men farfar och brodern gick med vinst... mysigt hade vi och klarade oss utan regn. Väl hemma igen kommer jag på att jag myser...hm i morgon kommer ett nytt äventyr med nya utmaningar...


kvällens låt.... son of a preacher man...

5 kommentarer:

  1. Yepp nu blir det ut å gräva i Kingselviken igen, hihi. Du får nog ge mig en snabb repetitionsutbildning oxå, lär ha glömt allt... Ser fram emot detta mycket!

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist19 juli 2011 kl. 12:05

    ska bli verkligen kul...jo vi borde spela nån tävling ihop Jenny..haha kram

    SvaraRadera
  3. Kråkflickan,ja. Sicken bra bok! Och del 2 också, fast inte riktigt lika....vass. Och nu måste vi vänta nästan ett år på del 3!!!

    Och....är det nån som fixar det här så är det du, Sofia.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. kram från ett soligt Motala! " klässbolsfamiljen"

    SvaraRadera
  5. Sofia Sjökvist20 juli 2011 kl. 17:53

    Kram alla Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.