01 juli 2011

Sweet love

Hade lyckats somna till mina favoriter på Nile city 105.4 och vaknar till en av världens absolut bästa film... Dirty Dancing. Året var 1987 då jag och bästa Linda hade varit och sett the movie....efteråt låg vi på golvet hemma hos Linda på hennes rum och bara......jag vet inte men det enda vi sa va ååååå och det gick inte att tala med oss....vi var in love, båda två i Patrick Swayze....vem blir inte det efter den filmen! Jag minns vilken känsla jag hade i kroppen denna dag och vet du att jag kan känna precis likadant igen...

hungry eyes
Älskar filmer som jag blir kär av...det blir jag ofta. Lever jag för mycket med film som verklighet?! Jo det tror jag men jag gillert. Så har det alltid varit...En flykt från verkligheten som ofta kan vara svår, ett tag för att inte känna...önskar att livet kunde va som på film...Mer äkta, ren och romantisk....härligt.

träning i skogen och i vattnet

the grand finale

Cancer i bukspottkörteln tog Patricks liv den 14 september 2009. Han levde med sin diagnos i 1,5 år.

4 kommentarer:

  1. Marie Sjökvist2 juli 2011 kl. 10:41

    Ja, vem blir inte kär efter den filmen?? :-)Kram på dej vännen

    SvaraRadera
  2. Läser din blogg nästan varje dag, du är verkligen en fighter! Det visste jag väl redan efter många år i hop i åmot:)Du är nog en positiv hjälp för många med ditt skrivande! Sköt om dig!! Å visst blir man nostalgisk av såna filmer:))Kram Ulle

    SvaraRadera
  3. Sofia Sjökvist2 juli 2011 kl. 17:47

    Man blir uppspelt i alla fall Marie hihi kram

    Tack Ulle hoppas allt är bra m dig. kram

    SvaraRadera
  4. Hittade din blogg och har läst nästan allt.. Beundrar och avundas din styrka!
    känner att jag har allt för lite att klaga på och att mina komplikationer och krämpor i graviditeten är en baggis jämfört med vad du går igenom! Jag vet ju iaf att efter förlossningen är "plågorna" över.
    Vart inne på avd 14 på csk i fyra omgångar å har tittat efter dig... har tänkt mycket på dig och hoppas innerligt att du snart kommer tillbaka till jobbet!
    Massa styrkekramar Linda Svensson

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.