16 juli 2011

16 juli 2011

Jag verkligen myser på fredagskvällarna numera...speciellt i sommar eftersom de visar så många bra gamla filmer som jag inte sett på läänge. Igår var det Se7en med Brad Pitt och Morgan Freeman som är mina favoriter. Kevin Spacy dök upp i slutet men givetvis lyckades jag somna precis när upplösningen skulle till...har varit vaken varje kväll under veckan men när det blir fredag är det natta...det gjorde inget utan det var skönt att få sova i alla fall.

Kom upp i tid för att prova en golfrunda...Anders och Per skulle gå 18 men jag nöjde mig med 9 och jag var helt slut efter....tungt att dra kärran och slå alla slag själv.. Vet du att jag var så himla bra...och det är inte ofta när det gäller golf! Blött var det efter regn och tidigt gick vi ut. Jorasåatt jag fick 17 poäng med 2 bollar i vatten...det är riktigt bra. Hade nästan alla mina slag fram till green men lyckades med långputtar. Idag skulle gôbben ha varit nöjd med mig om vi hade tävlat.... Har ingen känning alls i magen nu när jag slår och det kan ju bara bli bättre. Däremot är ju inte orken som den ska och jag känner av behandlingen.

Insikter kommer ju längre tiden går och jag känner att jag anpassar mig mer och mer till mitt nya liv. Om Du för ett år sedan skulle ha sagt att jag skulle leva som sjuk och med vad allt det innebär hade jag sagt no way. Men se här finns jag och försöker fundera ut hur jag vill och kan klara av att leva resten av min tid så innehållsrikt som möjligt. Jag funderar hur tiden kan läggas upp för att orka leva på ett vettigt sätt.

Idag känner jag mig glad....det beror på min fina golfrunda. Jag ska mysa med mina takar kring den ett tag...
Tog lite måbramedicin för att det var lördag och i morgon sista nedtrappningen efter veckans behandling. Önskar jag kunde få må lite bättre nu inför nästa behandling..

4 kommentarer:

  1. Du är klok som en bok, du. Och vi människor är så fantastiskt anpassningsbara, så man ska nog egentligen aldrig säga aldrig. Vi är tåliga och starka, vänjer oss vid det mesta och lyckas hitta små och stora glädjeämnen i allt det mörka. Och det är ju inte alltid det mörka består av sjukdom, utan kan vara i princip vad som helst. Men överlevare är vi. Mys av din fina golfrunda, nu:)
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. <3 vill bara ge dig en kram och säga att du är så otroligt stark <3

    kram
    åsa

    SvaraRadera
  3. Sofia Sjökvist16 juli 2011 kl. 18:58

    Ja Carina när man är frisk elr livet rullar på är det inte ofta människan stannar upp och funderar vilket värde våran tid har...jag känner mig på banan i dag i alla fall. Kram


    Söt du Åsa..din kram värmer, alltid!

    SvaraRadera
  4. Vet du att du är helt fantastisk Sofia!
    Det är inte alla som skulle orka med hälften av vad du har gått igenom. Att du sedan gör det med god humor och golfrundor är helt otroligt. Klart att humöret svänger och sviktar det vore väll konstigt annars.
    Tiden är mer värdefull än man tänker på, det är så svårt att bara vara här och nu.
    Kram på dig!
    /Monika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.