15 juli 2011

Ingen Arvika festival...

Regn, en skön fredag att få slappa på. Men känns så märkligt att vi inte är på festival...Arvika har sett sina glansdagar som festivalarrangörer för i år i alla fall...Men jag hade redan in våras bestämt mig för att avstå eftersom den skulle bli smalare och mindre än tidigare år. Synd att det inte blir av då det trots allt skapas ett mysigt liv i staden som inte går att beskriva eller jämföra med annat. Många företag mister intäkter o det är synd. Tur att vi hade det riktigt kul ifjol i alla fall...fast jag var sliten och trött.

Robyn live Arvika festivalen 2010


Mår sämre idag och det beror troligen på behandlingen. Livet kommer ikapp och jag funderar mycket under tiden med cellgifter i kroppen...lätt att bli låg och tycker synd om sig själv.... fast jag har det bättre än många andra....intalar jag mig och vet att det är sant. Lycka!

Skinnet börjar luckras upp men min hud läker bra och det borde vara borta tills i morgon igen. Händer och fötter ser bra ut, illamående medicineras och morfindosen är som tidigare i veckan. Drar ner på det from söndag tror jag.

Ser fram emot i morgon...då blir det fest både på dagen och kvällen. Först fadern och senare kalas hos en vän på kvällen. Möe prat och skratt, bra musik men torrt glas för mig. Konstigt att denna alkohol har mindre och mindre betydelse...elr inte?! Jo nu känner jag glädje över att bara orka sitta med och vet du att jag blir ju lika uppspelt som vanligt ändå. Jag får ju inte roligare än vad en gör sig..

Hoppas vädret blir varmare så vi kan komma på krogen en stund i alla fall. Kul å se på folk.

Brodern och bästa Linda kommer hem ikväll och så nu måste jag rycka upp mig..konstigt att man blir allt piggare om det kommer någon å hälsar på elr då man hittar på något. Måste ta tag i livet och inte se att det rinner ifrån en..för vet du att livet rinner ifrån oss alla, tiden är din och bara du kan ta tillvara på den.

3 kommentarer:

  1. Ja, det känns konstigt att det inte är en festival i år. Även om jag inte alltid varit på den så livar det upp staden på ett vis.

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist16 juli 2011 kl. 12:36

    Ja trist att den inte finns...vi håller tummarna att de kommer igen nästa år..

    SvaraRadera
  3. Varm kram <3 /Pillan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.