30 juli 2011

Fjäril på insidan av fönstret...

Vaknade med en fjäril sittades på insidan av fönstret....vacker och lugn...såg ut att sova eller vila sig...gick fram och tog några bilder...inte en min utan den satt kvar...ville låta den stanna...hålla den kvar...som gäst i sommaren...tycker den är vacker...mina färger.



Dagen har varit varm och solig, blev en fika på stan, fixat biljetter till nästa helg...det är då vi ska se henne....den bästa av alla....vår allas Maggio spelar på brygga...har så bra texter och musik....grym den tjejen. Blir så kul å se och höra henne...lalala "det är kö från gatan upp till hallen...ingen vet om det verkligen hänt..."   Om jag varit frisk kan jag lova att "välkommen in" skulle ha varit festens absolut bästa låt...tycker om hela skivan. Måste lära mig texterna....

Vi tog en tur till stugan eftersom det va sol och varmt väder...damerna ville sola...vågade inte bada då viken är full av fisk eller gäddor jag vet inte om en kan kalla det för fisk.....ujujuj stora och äckliga.

Jag kunde sitta i solen en liten stund i alla fall utan att avlida....hade som tur va med mitt paraply i väska...det fick agera parasoll...blir fort för varmt för mig så det var tur att de fläktade svalkande från sjön... i morgon hoppas vi få åka med på sjön om det är fint väder...

                                                  


Tycker att jag har haft det bra med cellgifterna ändå i sommar måste jag säga...trots illamående och nedsatt ork. En jävla dret är detta onda som finns i halsen...varje dag....men efter ett tag släpper det. Snuva och känns som en förkylning.... Tur att det inte har varit så jättevarmt här...det blir liksom outhärdligt på nåt konstigt sätt som jag aldrig har kännt förut....idag gick det riktigt bra...skönt att jag fått litte sol i alla fall!

Nu ska vi kolla på film...bare ho läser ut boka....blir alltså en lugn och stillsam lördagskväll...en del av oss är visst skära på krôppa..smörje är inte å tänke på....

5 kommentarer:

  1. Ha ha, inte visste jag att du tog kort på vackra fjärilen innan jag till slut kunde hjälpa den stackaren ut igen... Efter att typ möblerat om halva rummet flög den fri igen... Det var nog tur att du inte hann se... ;) Nu är boken utläst så lägg ifrån dig datorn nu å sätt på filmen vettja!!

    SvaraRadera
  2. Skär, rosa, röd med bruna skiftningar.. riktigt fint och precis det jag strävade efter när jag låg där.
    .....så jag är nöjd....;)

    SvaraRadera
  3. Sofia Sjökvist30 juli 2011 kl. 23:56

    tur det...haha
    så snygg du...hihi

    SvaraRadera
  4. Ja du Åse...... Lyssnade du inte på min föreläsning om solskyddsfaktor?

    SvaraRadera
  5. Linda.. jag lovar att skydda mej nästa gång;)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.