22 juli 2011

Slappardag...

Trött idag..helt slut efter gårdagen..är liggande..dret. Fan det gick ju så bra igår...ont i kroppen..stel..värk i magen.. vaknade av ett mess, igen...tack Jenny ;) men det va bra för då sov jag inte över för länge utan fick i mig smärtlindringen. Fortsätter med morfin på morgonen ett tag till känner jag. Har smärta på höger sida i magen och det var där det mesta satt. Somnade om.

Det var kul att vara på jobbet igår och få kolla in läget. Det var sig likt och inte känns det som att det var i november som jag jobbade sist! Min ersättare har gjort ett riktigt bra jobb...inte lätt att ta över en så stor verksamhet utan introduktion eftersom jag bara försvann....i chock.

Men det tar på krafterna...är inte nog stark...tror att jag kan köra på som vanligt...jag vet inte varför jag alltid försöker när jag vet att mina krafter inte fixar det.... än....det kanske är mest troligt att jag aldrig kommer bli så alert igen...har så svårt att anpassa mig...vill inte...känns onödigt, slöseri...vill va som förut..alltid. Dagen igår gick åt till att sätta mig in i verksamhet, se över organisation för att sen kunna planera. Hjärnan är inte riktigt med... det tog tid...måste fundera för att få fram en struktur, en tanke....jag behöver åka dit till veckan igen för att se hur läget är då. Det va lugnt i grupperna och de var glada...de festa hade haft semester så... det verkade ha lugnat ner sig lite men det kan snabbt ändras.
   
Idag är jag som en trasa..slut och orkeslös. Blir inte många knop. Tänkte att jag kunde läsa lite men orkar inte koncentrera mig, komma till ro. Har jordens bok men... Tur det är golf på tv. Skönt väder....varmt men moln så det är perfekt att ligga under filten....mysa och äta mums mums.

I morgon får jag ta mig utanför dörren kanske...idag ska jag njuta....bara va och återhämta mina krafter.

Skön låt....
undantag Bo Kaspers Orkester

2 kommentarer:

  1. Nu har jag länkat:)
    Hörrudu, det var ju faktiskt inte sååå himla länge sen du opererades. Har du glömt det?? Det är väl klart du blir trött, vad trodde du? Tid, du vet. Det är ju tid du behöver. Njut på nu...
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist23 juli 2011 kl. 00:27

    ja du säger det...ja det är inte så länge sen faktiskt... tänkte på det förut...

    idag ringde en kvinna från Strömstad m en ovanlig cancersort i bukhinnan (1 på miljonen drabbas).. hon undrade om min bukhinna hade opererats bort då hennes läkare säger att operera bort den skapar stor infektionsrisk. Jag är glad att hon ringde mig. Känns skönt att kunna ge stöd, råd elr tips åt någonannan.

    kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.