08 juli 2011

Golfdag 5 - finalen

Sov inte på hela natten..på sin höjd 4 timmar...upp kl 6 och gjorde oss iordning till final.. väl ute på Karlstads golfbana fanns det två golfbilar som väntade...det va tur att inte Tomas drog med sig en från Arvika banan också....då hade jag haft tre!!...oj så vi slet med detta igår kväll...men inte visste jag att tävlingsledningen hade fått namnen på oss som behövde bilar från Kils golfban igårkväll...då hade vi ju sluppit engagera hela festen igår om vi hade visst om det i förväg?! För när jag ringde Karlstads golfklubb sa de att alla var bokade....då även till mig vilket jag inte visste om!

Det roliga i det hela var att vi gick i samma boll som en man som jag tidigare hade delat golfbil med under veckan så av en ren slump sparade vi in en bil för vi hade ungefär samma score.

Jo de första 9 hålet gick inge vidare kan jag säga.....säger inge mer än att det var tidigt på môran och gôbben va uppe sent!! Började på blå slinga, andra hålet är ett korthål där jag ska slå över vatten 120 m...jättefin drive men givetvis för möe åt höger så.....1 dm längre hade den gått på green... vatten, sen en vattenboll till och vi slår ju varannan så då vet ni vem som slog den och så jag en till i vattnet...tror vi fick flest slag av alla på blåbana i parklassen...typ 38.e plats...

Sen gick vi röd slinga och sist gul. De gick mycket bättre och vi fick till några par och jag kunde slå bättre än tidigare under veckan men tyvärr räckte det inte helt fram. Vi kunde ha gjort mycket bättre men vi var trötta och ofokuserade. Men vi fick 80.5 på dessa 18 hål och en 33:e plats. Totalt har de inte lagt ut den rätta scoren än men jag antar att vi blev mellan 35-40 och det är KANONBRA tycker jag, i efterhand. Från början var ju 144 par med...

Jag är så nöjd och glad att jag kunde genomgå denna tävling. Det har varit mitt mål ända sedan jag blev sjuk. Jag tror att tävlingen har hjälpt mig att må bättre och därför har jag orkat vara uppe mer och byggt upp min kropp snabbare bara på denna veckan.

Mitt nästa mål är att orka gå 9 hål, dra vagnen och spela alla slag själv utan att bli helt utsliten. Börjar på måndag för tisdag får jag nya cellgifter....VILL INTE  ujuj mår redan illa!

Sen hoppas jag att jag ska klara att orka gå 18 utan bil och caddy....snart... det är ju golfvecka vecka 30! Kanske kan vara med och spela nått då :)





Nu ligger jag på soffa och njuter av att ha nått mitt mål. Sååå nöjd! Tror vi ska anmäla oss till nästa år...för om jag jobbar har jag tidig semester då....     

10 kommentarer:

  1. Hej Fia.
    Grattis, jag är så imponerad av dig och din styrka. Ha en go helg Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Grattis! Kalas, att det gick så bra:)
    Har du provat akupressurarmband mot illamåendet? Finns på apoteket, brukar funka riktigt bra.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. hahahaha fy faan vad du är bra! Jag blir överlycklig när jag läser detta inlägg. Fatta att du klarade alla dagar!??!!

    SvaraRadera
  4. Hur länge ska du hålla på att få cellgifter?

    SvaraRadera
  5. You did it!! :-D GRATTIS vännen!

    SvaraRadera
  6. Tror du klarar både spela o dra vagnen i 9 hål.
    Du verkar ha ett GO som heter duga:)
    Innan sommaren är över, har du gått många rundor!
    Go for it!
    Sov nu gott i natt

    SvaraRadera
  7. Grattis! Du är helt fantastisk :)

    SvaraRadera
  8. Du är fantastisk:)

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! You made it!

    SvaraRadera
  10. Stum av beundran:)!!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.