29 juli 2011

29 juli 2011

Sov oroligt i natt...det va varmt...nu saknar jag takfläkten...som vi monterade ner i våras. Eftersom den ändå hade fått sitta kvar så länge kunde vi ju ha väntat att ta ner den tills efter sommaren kanske..nära utan det va visst snyggare med en lampa i taket!!! Jo visst men den är inte lika go på natta...hm takfläkt är allt bra gött...!

Jo dagen blev seg eftersom jag var trött efter igår...man blir trött av att spela golf trot elr ej men nacken är okej...öm efter allt knådande... gick upp vid 11 och tog hand om diverse hushållssysslor och varuinköp eftersom jag väntade gäster inför helgen. Vädret har varit sol, varmt och moln. Åkte en shoppingtur till grannkommunen och Lindas mor fick med en hel hallonhäck i min lilla bil...då är mitt bagageutrymme fullt av golfprylar...hallonhäcken fick placeras inuti bilen...jora. Gick fint.

Ett bubbelgum som någon tuggat klart på och spottat på marken fick mig nästan kvar på parkeringen...varmt och segt av solen...jag trampar i kolossen...tappar fotfästet och lilla skon sitter fast i marken...fick inte loss den...höll på å ramla....ja herregud...nu är en allt "lätt"...

På kvällen tog vi en tur till Olssons brygga för att kolla in prisutdelningen för dagens golftävling där de va sponsorer. Vi fick kramar av välkomstkommittén som vi lärde känna för 15 år sen...vissa av oss syns det mer tydligt på...Två år i rad har de fått ställa in tävlingen på grund av regn så det va ju kul att de fick genomföra den...bra priser hade de.

Känner mig pigg och glad...tyvärr förekommer smärta i magen dagen efter att jag har golfat så det är nog inte bra...borde kontakta sjukgymnasten i Uppsala för träningsprogram...har inge ont på dagen mer än lite i ryggen och blir sliten när jag har gjort nåt lite ansträngande. Jo ska åka dit i augusti måste få träffa Ilvars igen.

Jag glömmer bort att jag är sjuk och det är så gött... hur jag nu kan göra det?!...men jag vill inte va sjuk...att jag har anpassat mig till mitt nya liv..som består av lite begränsningar men som jag kan tänkas kunna leva med..ett tag i alla fall. Har 1,5 vecka på mig nu att försöka leka semester elr njuta av tiden på bästa sätt....innan mina krafter besegras...igen...så jävla drygt att hela tiden tappa....bli svag...sen får jag jobba upp fysiken igen för att veta att dessa förbannade cellgifter bryter ner mig igen.. vilket trist ekorrhjul...blir ju desperat...tänk om det inte fungerar...vill inte börja om!

kvällens låt Laleh - Bjurö Klubb

2 kommentarer:

  1. LOL, tänk att det skulle behövas ett tuggummi för att få dig på fall.... nästan i alla fall.
    Skickar styrka inför cellgifterna, hoppas du slipper en massa biverkningar och dret.
    Massor av kramar!
    Monika

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist30 juli 2011 kl. 17:30

    haha visst! Tack så hjärtligt...kramar i massor

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.