28 juli 2011

Nackont...

idag var det varmt,...igen....och dags för golftävling...gick ut näst sist 15:40 och fick åka golfbil med en man som körde lite för snabbt i början så jag hann inte med i guppen utan det ryckte till i nacken och fick liksom en sträckning på vänster sida ner till axeln...dret...kom hem och la mig på soffa...jiises vilken kramp...ont...ringde grannen och fick komma ner på massage...knådning på hög nivå..säkert 40 minuter..gott för nacken det...tur jag har så bra folk i huset...tack P...tyckte att det blev bättre men när jag kom upp till mig gjorde det ont igen..kommer säkert att kännas i några dagar innan det släpper..

Var ute i stugan på fm och fixade på min altan med blommor och möbler. Sen käkade vi lunch där...va så varmt och skönt...rena högsommaren...läste ut boken..ujuj inte kul att vänta tills maj 2012 innan fortsättningen kommer ut..vet ingen som skriver så bra som dessa gossar....har inte läst nån sån bok på länge...! Har en hög med böcker jag ska plöja...får bli en deckare nu...slapparläsning på sommaren det.

I morgon är det fredag och Bästa Linda kommer..har inte sett henne på två veckor så nu saknar jag henne. Undrar vad vi ska hitta på?! En båttur kanske vore på sin plats...sist blev det ju lite tokigt...men som flecka sa...lite äventyr är ju aldrig fel! Vi ringde brodern och fick instruktioner hur vi skulle göra...att åka iväg va ju inga problem..det va värre å lägge till.

Efter ett tag ser vi  på himlen att det börjar bli svart...oj vi får nog åka hem igen! Tyvärr började det blåsa nordvind och det innebär att det blåser rakt in i viken..där vi ska parkera båten..vid en boj och intill bryggan...jora vi försökte köra in men det gick liksom inte pga vinden som gjorde att vi höll på att få båten på land...fick köra in och ut flera ggr. Till slut slänger sig bästa Linda i vattnet och ska simma in med tampen och fästa den i bojen och himlen har nu öppnat sig...bokstavligen......jag håller på att blåsa in i bryggan så jag styr runt och gasar...tro inte att jag va så smart å backa utan liksom körde runt...däri ligger Linda med långa håret som kunde ha fastnat propellern elr hamnat under båten...ja det va inte roligt...jo jag hoppade i land...på bryggan med motorn igång...Linda höll ena tampen i vattnet..för att sätta på mig foppatofflorna för det är lite äcklig botten,....sen kunde jag slänga mig i oxå...där simmar vi med varsin tamp åt varsitt håll...ja att inte den båten hamna på land är en gåta...när vi fick av motorn börjar det hagla...ja det blev ingen mer båttur den sommaren för oss...inte själva i alla fall! Brodern har inte velat låna ut båten...förstår inte varför!

1 kommentar:

  1. Ja du, det va äventyr det.... Tror bestämt att vi får ta med en kapten i år.... Längtar att efter dig med... Det går jämt runt i skallen på mig idag efter allt... Men vi ses imöra! Go natt på dig, kram.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.