27 juli 2011

43 grader på ballen...

Mäter upp till 43 grader på ballen...inte konstigt att jag efter 30 minuter känner mig vimmelkantig trots att jag haft skallen i skuggan...låg på golvet i solen med bästa boken...jag vet att jag inte ska sola men jag tänkte [jämt e litta stönn] vore allt gött...uj går in och börjar städa..tror jag har möe damm inne...tål inte det riktigt eftersom jag börjat nysa på kvällarna...jag har fått till dom riktigt bra...när bukhinnan opereras bort finns liksom ingen kraft i magen...innan det läkt så ska man undvika att använda bukmuskulaturen i onödan...svårt det...prova att inte skratta på en hel dag! Inte lätt inte..

Tänk att jag inte har hostat elr nyst riktigt sedan i slutet av april...3 månader sedan...det är gött å få nysa men tänk dig att det kliar i näsan och just när nysen ska utlösas blir det liksom ingen...som en liten pust..ja nu går det bättre..kan "göra imma" på en spegel och det känns riktigt bra.

Jo städningen gick över förväntan....klarade av allt utan att vila...efter fick jag ont i ryggen och fick lägga mig på soffan. Klarade det utan att ta extra medicin. Tar fortfarande 1 morfintablett varje morgon och det är lite. Dags att prova utan... på måndag...då är det bara en vecka kvar tills nya cellgifter..

27 juli och det är första dagen på riktigt länge det är värme och sol..skönt..här. Ska ta bilen ut till några vänner som jag vet garanterat ligger som kryss under solen...tar med boken..så bra men hemsk...kan inte sluta...har drygt halva kvar..Hungerelden av Eriksson & Axlander Sundqvist.

8 kommentarer:

  1. oj, trodde du hade en höna/ kiss jag och inte balle!!
    hälsningar klässbol, tack för sist !!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj,att du orkade ligga på ballen, görhett idag ju! Ta en tur till Ingebeach imöra, vet att Ulli ligger där iaf ;)

    SvaraRadera
  3. Sofia Sjökvist27 juli 2011 kl. 21:52

    Jora stämmer det....balle elr inte men varmt var det. Det är ju ni som ska ha tack för go mat och trevligt sällskap... må väl...


    Jo Ingmarie...hon o L8 ligger på plats.. tidigt. hihi

    SvaraRadera
  4. Du är härlig du! Hoppas att vi kan gå en runda på måndag!

    SvaraRadera
  5. Sofia, måste fråga: Vad hånken är ballen? Jag menar, jag vet ju vad ballen är, men inte menar du väl en sån? Eller? Är det kanske nåt värmländskt, eller?
    Carina (mycket förvirrad)

    SvaraRadera
  6. Sofia Sjökvist28 juli 2011 kl. 23:12

    Agneta vi kan ju höras och så beror det på vädret...blir det fint kan vi spela kram


    Carina ballen är en förkortning på balkongen bara =) inget värmlänskt
    haha kul..undrar om fler har haft funderingar om vad det är.... kram

    SvaraRadera
  7. hahaha! Tack för förklaringen...*känner mig lite dum*...;)

    SvaraRadera
  8. Sofia Sjökvist30 juli 2011 kl. 01:19

    ska du inte känna...jag som är otydlig!
    bra du skrev så jag får förklara...kram till dig!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.