06 juli 2011

Golfdag 3

Arvika, hemmabana....började med par, dubbel boogie, par....gick bra de första sju hålen sen blev det för många dubbel boogie...sista nio gick upp och ner...gick på totalt 77,5 poäng, vann vår boll i alla fall om det är nån tröst!

Gôbben slet hårt och fick rädda mig många gånger idag! Vi är nöjda och jag kände mig stark. Klarade slå rakare och bättre med järnen. Mer alert och starkare i ryggen.. bra träning detta. Sen värker det i benen trots att jag åker bil. Inge ont i magen och det var för jag gjorde halvsving idag. Missade några puttar...men vi klättrade 6 placeringar idag... ligger på plats 50. Måste under 40 för att ta oss till finalen. Jämt på håret...spännande ska det vara!! I morgon måste jag skärpa mig.. men jag är ändå stolt att ha orkat. Trodde jag skulle vara mer sliten.. men är starkare i kroppen.... är nog frisk, nu igen...tror inte min sjukgymnast håller med när han förra veckan sa... Du vet att du är fortfarande i akutskede med tanke på operationen... NÄ!

Det roligaste var att Tomas o Marita vann...hela dan... tyvärr fick de bli 2:a men de har så få slag, de va bäst i alla fall, grattis!

Måste ta in 5 slag elr nåt sånt i morgon på Billerud, Grums... Ni som såg på tv i höstas "lite sällskap" med Filip och Fredrik....dit ska vi! Sveriges mest singeltäta stad! Där som han som skulle göra teoriprovet till körkort kom körandes i bil, själv, från Karlstad...(liksom flera mil)  stôller men så är livet på landet.

Som tillägg till detta underbara program så mötte jag och Åse-Kristin en av deltagarna...mannen från Säffle, med endast 3% syn och hans raggarbilskörande bror, på torget i Arvika när vi firade 100 år. De satt vid bordet bakom oss...de såg ut precis som på tv med sina jeansjackor!! Åse tog kort...jag får kanske låne ett av henne som bevis..hihi undrar om han letar efter Siren....han blev gla i henne han!

Ing-Marie kom ut till banan för att ge stöd...tycker hon ska börja spela...tog kort på mig och bilen..

Här tränas det innan match! Gick i kôpp den...

I morgon blir det Billerud, sen mat på travbanan på Färjestad och prisutdelning...så får vi se om vi håller och kan kvalificera oss till de grande finale på fredag. Må bäst!

9 kommentarer:

  1. Hej Sofia.
    Du är fantastisk, tänker på dig jättemycket, LYCKA TILL IMORGON.
    Kram Linda Nordling :)

    SvaraRadera
  2. Gumman, du är världsbäst! Lycka till imorgon - jag ska hålla tummarna verkligen. Höjden hade varit att få vara på plats och se dig live när du är ute och gräver, haha ;)

    SvaraRadera
  3. Undrar vad din sjuk.gymn säger:) fortsätt du golfa, bra för både kropp o själ.
    Idag håller jag tummarna !!!!!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Sofia!
    Har inga ord för det du presterar!
    Den läkaren som erbjöd dig palliativ vård:(
    Skulle få smaka på din driver!. Detta om ngt är ett friskhetsprov. Du är tillbaka på banan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna idag, tror ni grejar er till finalen jag! Skulle ni mot förmodan inte göra det så har du ju redan vunnit liksom...

    SvaraRadera
  6. Heja Sofia :-)

    Veronica (AN)

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna! :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Kom igen nu Fia! Hoppas ni kommer till Final du o Gôbbôn!

    SvaraRadera
  9. Hur blev de med golfdag 4?
    Hoppas det är bra imorgon!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.