13 juli 2011

13 juli 2011

Jag glömde givetvis att påtala för cytosyrran igår att jag inte behöver så mycket kortison....jorasåatt...sov 3 timmar i natt men är lika pigg idag. Hoppas på sömn nu då.

Vi gick på stan och nu är det "Karlstad" som är stan men dock endast för nu...efterom jag vaknade där. Linda och Linda och jag....shoppingmys hela dan. Jag har inte shoppat på länge..dels för att det är svårt att få rätt storlek och dels för jag vet ju inte när tjocket kommer tillbaka. Men nu körde jag mindre storlekar och det va en kul upplevelse.....litte häng m x-small på bôxera bare, det tror jag aldrig att jag har varit med om förut! Gjorde fynd och mindre fynd...tur jag fick en slant av mor för nu är den borta plus litte till..jaja men jag var värd det med råge!

Linda har fått det så fint i nya lägenheten och jag köpte en röd kärleksgris till henne för ett tag sen som hon ska ha till telefon i för att kunna spela musik. Bra grej! Ulli har en rosa så det var där idén föddes. Hon ringde ju häromdan så nu har jag köpt en tavla av henne som hon för tillfället ställer ut på Blå Lagårn. Hon döpte den till Fia så jag tyckte den va min. Blir bra till stugan den över soffan.

När jag satt på stan var det kul att bara vara...att se alla semesterfirare som var med sina vänner och kära och så de som inte hade någon kära. I lediga kläder..alla är vi lika. Har aldrig tidigare sett dem, inte reflekterat, inte hunnit, har inte tillåtit mig att att ta mig den tiden att njuta, att prioritera njutningsfaktorn i att bara vara en del av livet. Synd! Men nu är det dags, att ta tillvara på tiden eftersom det är det enda som vi har gemensamt, TID. Sen gör vi vad som faller oss in med tiden.

Denna sommar blev inte riktigt som jag ville för att cancern stjäl min tid...jag har alltid gjort en massa saker på min lediga tid och nu funkar inte det! Snopet jo det är svårt att fatta. Nu handlar det om att vakna varje dag och ha det så skönt som möjligt...må drägligt, inte ha ont, vara glad men tyvärr lyser grinigheten igenom emellanåt..sommaren som är så viktig för mig...det är ju då allt sker...att umgås, få vara en del av sommarnattens varma vindar när man drar sig mot hemmet sent på morgontimmarna och sover länge dagen efter, att ta spontana resor dit vi önskar just för dagen...i år blir det walk over...för nu. Men jag kommer igen och det snart.

Pappa fyller 65 år idag så jag tog med honom ut på brygga på räkfrossa. Han var så nöjd...där mötte jag gamla vänner som jag inte sett på länge men nu ska vi ses snart..kaffe...fan vad tiden går och det är svårt att få allt att gå ihop. Skulle ha ringt Jenny men inte hunnit...ringer i morgon puss.

När jag kom hem idag fanns ett brev i lådan...från Ida, Lindas fd granne, sött! Njuter av hennes charmiga och varma ord och blir djupt rörd. Det ger mig energi att fortsätta min kamp att min dagbok berör andra, att min blogg väcker läsaren till att försöka ta tillvara på sin tid...innan begränsningar tar valen ifrån dig.

Alla mina krafter går till att bli så frisk jag kan, en vilja av stål är en god egenskap för tillfrisknande enligt mitt sätt att se...

kramar till er alla

4 kommentarer:

  1. Allt är så genomtänkt
    Du e så bra! Ses imorgon

    SvaraRadera
  2. Go du och snabb väl...
    Tack för pratstunden förut
    vi ses i morgon

    SvaraRadera
  3. Vilken bra inställning du har! Förstår att du kan vara en inspiration för många, många andra.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar fighter och människa du är! kämpa på, vi är många som hejjar på dig! kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.