17 juli 2011

Lördagsfest i juli

Lördagskvällen blev som förväntat kul med bra musik och superbra fest....hade verkligen en lyckad kväll med goda vänner. Det stôlligaste började med godhjärtade Jenny, givetvis...som vanligt! Hon åkte med mig som sällskap för att hämta Anders i Djupvika, senare på kvällen. Innan vi var tillbaka hade hon hittat en fästig i bakhuvudet på sig själv och hade ett möte med en älgkalv på vägen. Den där är galen den, säger hon...se hur den trippar... han ser ut som en ko! Kör inte efter för han kan göra oss illa i bilen! Ja jag säger då det.... jag har alltid kul m Jenny om vi så är på en öde ö....jag lôvert!


                                         
                               Lyckades få med några av oss på bild....blev trångt....
                                          Jenny, Jag, Linda och Åse-Kristin!



Kom till krogen...sent... som vanligt är festerna roligast. 

Under kvällen kom några fram och påtalade min blogg, min styrka att orka fortsätta....leva. Några utryckte att den ger avtryck, känslomässigt eftersom vi är mitt i livet. Våra liv levs... utan att kännas efter, utan att behöva fundera... om det är så vi vill leva. När livet sätts på sin spets kommer funderingarna...har jag gjort allt jag ville...leva...nöjd?!

Den som vaknar...inser...bekvämlighet eller av gammal vana... jag blir stum...mitt hjärta blöder för dig. Att inte leva...ett hån....mot det lilla. Ingenting spelar någon roll i det stora om inte ägaren av tiden har definierat glädjen....lyckan för just Du....för det finns endast ett slut....det är det enda som vi står lika inför.

Egentligen är inte livet så annorlunda...jag är mer vaksam...förberedd. Hitta min mening?! Men min mening är den samma som tidigare och det känns tryggt att ingen kan ta den ifrån mig...någonsin!

4 kommentarer:

  1. "Ingenting spelar någon roll i det stora om inte ägaren av tiden har definierat glädjen" - den meningen gick rakt in. Lånar den - om jag får? (med källhänvisning, förstås) - till min egen blogg.
    Carina

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist18 juli 2011 kl. 22:23

    Du får den av mig kära Carina! Njut...

    SvaraRadera
  3. Så jäkla bra sagt, Fia! Styrkekramar till dig <3 / Pillan

    SvaraRadera
  4. Sofia Sjökvist19 juli 2011 kl. 00:03

    Tack Pillan.. kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.