09 juli 2011

9 juli 2011

Sov 11 timmar i natt...skönt...hade inte ont el träningsvärk när jag kom upp. Fantastiskt..trodde nog att jag skulle vara mer sliten efter allt. Glömde tom "mittpådagenmedicinen" och fick ta den 1 timme senare än ordination...passade på att minska dagsdosen..hade ökat den under golfveckan för att inte känna ont.. jag hade kanske inte behövt...men det kändes tryggare så.

Cellgifter på tisdag...ska bara ta en timme...mår inte bra...vill inte...jag är frisk...helvete...är stark...glad och till freds...vill glömma allt som hänt...vill inte till nåt sjukhus mer...vilken olustig känsla...att aldrig bli frisk...att alltid vara i underläge...att nån annan ska fatta beslut om mitt fortsatta liv.. dret!

Just nu vill jag ha semester från sjukdom och som gäst i Landstingets sterila miljö...lukten...känns smutsig..jag lortig...ingen tar i en utan vantar och skyddsutrustning... vi gäster måste vara otroliga smittbärare av allt.. undrar hur Smittskydd tänker vid varuinköpen och om kundkorg?! En korg som står på golvet i affärer och frukt och annat ätbart läggs direkt i korgen...hmm att inte folk dör mer....av lort alltså! Ja en reflektion... att jag måste vara väldigt oren!  

Varit och hälsat på flera vänner idag och det har varit trevligt. Skulle träffa Doris men hon var sliten den lilla, en Jack Russel på några veckor...får träffa henne en annan dag. Ska klippa mig ikväll, frisörn tyckte jag behövde det...var visst för möe på toppen, nacken och vid öra...jag tyckte det var bra nu men icke!

Ska spela golf med Per i morgon och på måndag. Nu är jag stark...sen blir det cellgifter och troligen 4-6 behandlingar till efter då. Får snart veta vilka biverkningar jag drabbas av...än så länge har huden fått sitta kvar men det skulle inte märkas förrän efter 2-3 behandlingar.

Var en tur till stugan....mina blommor på trappan...lavendeln så vacker! Ljuvligt..

6 kommentarer:

  1. Inte är det du som är lortig, din toka. Du är ju bara infektionskänslig. Det är de som är lortiga, inte du:) Tänk nu när du är sååå himla laddad med positiv energi från golfen, och så lite cellgifter ovanpå det; det kommer bli en dundermedicin som heter duga. Huka dig, jävla skit-cancer! All lycka till dig:) Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist9 juli 2011 kl. 23:14

    Jag vet att de gör det för min skull...vill bara inte dit! Tack för ditt varma stöd Carina!

    SvaraRadera
  3. Varken du el personal är lortiga;(
    Du känner dig sån betr, handskar mm, som används för ditt bästa! Allt måste vara 100% hygieniskt.

    SvaraRadera
  4. Tänk, innan något sådant här händer, då förknippar man sjukhus med att man hälsar på någon som fött barn, en helt igenom positiv känsla. Eller kanske med någon som brutit benet och fått ligga kvar någon dag. Det känns också ganska okej! Men sen, om man själv blir sjuk i någon sån där skitsjukdom, eller någon av de nära och kära... då mår man illa bara man ser sjukhuset. Men kom ihåg: You're the BEST, f*** the rest! Kramisar från Pia

    SvaraRadera
  5. Hehe Vilken taskig frisör du har du Fia ;-) Men har ja semester i 3 veckor så har jag ;-)Pôss på rä

    SvaraRadera
  6. haha klart du ska ha semester och du ser ju hur snygg jag blev...puss tebaka

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.