18 augusti 2011

Tillbakablick..igen

Jora nu ringde Linda och hon undrade varför skrev du inte att du va här i måndags?? Öhhh jo men jag försöker inte bara skriva och rabbla upp allt jag gör... liksom VM i att göra saker.... det kanske inte är så intressant å läse.... Ja men du skrev ju att du va i Sunne med Jenny... Ja härregud..... människe.. det är inte lätt detta...

Jo jag var hos Bästa Linda i måndags kväll med ett par goa vänner från stan... stan är fortfarade Arvika moahhh  de ville kolla in hur hon hade det i nya lägenhetem... allt går i stil... snyggt som i en katalog som alltid... hennes stora intresse är att inreda... själv har jag inte ork eller engagemang.. kan inte få till det liksom..  hon hade gjort en ny sänggavel så nu måste jag få tummen ur och fixa klart den till min säng som jag köpte för över ett år sedan.. slö väl... ska bara va en spånskiva med vadd och tyg över.. har letat i varenda möbelaffär men det finns ingen som jag vill ha.. bättre och göre en själv...

Fick så god mat...efter låg och satt vi som andra valrossar i soffan... kom hem halv tolv... hade super trevligt... den ena av oss har ju ett minne så vi pratade om saker som hände för 15 år sen... härregud vad vi har gjort stôlligheter under åra.. vi har alla jobbat på krogen och där hände det möe... eller allt... vi fick gå före i kön.. fri sprit.. eller så var det personalrabbat... på Dickens...onsdagar när allt kostade 29 kronor från pizza till sprit..ja vi pratade om vad folk hade på sig för kläder.. framförallt minns vi silverbyxorna... detta va tidigt i karriären... precis när jag som 16 åring började jobba på krogen... ja det är 20 år sen det...

Sen var det så att eftersom vi jobbade på helgena fick vi kalasa under veckorna... jag studerade på univeritetet i Örebro men där hade vi så få lektionsbundna timmar 6 tim/vecka så jag kunde ju resa hem.. då var det torsdagar och söndagar på Jäger i Karlstad som gällde... jo det var ett liv det med.. typ 1997-1999 glömmer aldrig när vi spelade Black Jack mot Titti på Jäger... hon drog 21 och Black Jack 9 ggr på rad... med fullt bord.. då va hon croupierchef där... jag i Arvika.. så imponerad har jag aldrig varit...jag satsade 2 500 kr den kvällen...lämnade stället med det samma hem igen... så det gick på ett ut... men du vet att pengar var till för att spenderas... eftersom vi jobbade... inga problem fanns...

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.