16 augusti 2011

jag tillhör den där staben... ÄNTLIGEN

Sover så ljuvligt...trygg...tror det kommer efter att behandlingen gick bättre denna gång.. jag vägrade bli dålig.. det gick... har bara lite ont i halsen.. får det varje gång av Caelyx.. mår illa men det finns det medicin för.. har klarat hela behandlingen utan värktabletter.. gött för mig.. tror det är därför min sömn blivit bättre.. mindre kemikalier och medikamenter i krôppa..

Delar av mitt samtal med min kirurg Ilvars Silins i Uppsala spelas upp i mitt irne... flera gånger varje dag..  "det är över förväntan", "att jobba är endast för psykoterapi för dig själv", "du ska orka göra mer än att jobba", "min röntgenläkare ska bedöma dina plåtar"... hmm vet inte men mår så bra... känner mig euforisk, nöjd.. tillfreds... känns som jag vunnit högsta vinst... râl väl (konstig)..

Var hos min chef igår och hon ville ha mig tillbaka om det så var att jag jobbade hemifrån.. bara hon kunde få använda mig lite, lite så ville hon det... kände att jo det är dags att ta tillbaka mitt liv... som tidigare bestod av jobb... det betydde allt...  och det har jag lagt liksom bakom mig... innan jag gick in igår tänkte jag nej.. jag vill inte jobba... allt gött å gå hemme...bekväm.... börjar nog i mitten av september... kände en rädsla att inte klara av.. de krav och förväntningar som ställs... jag är inte som förut... hon sa att nu kanske du kan jobba normalt... som oss andra... ja nu vet jag inte vad hon menade... hmm 

Ja så det får bli... inte va så extrem.. men jag vet inte jag... troligen kommer jag in i mina gamla vanor igen... ha ha ha  

Det slutade med att jag börjar på tisdag lite lätt... kände eld och lågor... träffade en del.... mina kompisar.. ja det är så att jag tillhör den där staben...ÄNTLIGEN...

Idag ringde jag min goe handläggare på FK (försäkringskassan) och frågade om arbetsträning eller jobb... han sa att du måste lyssna på din läkare och inte ta ut dig nu... vi kom överens om en månads arbetsträning under september för då kan jag prova och behöver inte känna stress... orkar jag inte en dag så stannar jag hemma och den veckan jag får cellgift blir det inte jobb... efter mitt besök i Uppsala ska jag kontakta honom igen..då avgör vi hur jag kan fortsätta mitt liv och karriär..

6 kommentarer:

  1. Det här låter ju hur bra som helst Fia!!! Måste vara en skön feeling att vara på G igen..Önskar dig all lycka till med din arbetsträning/arbete..Vill även passa på o tacka för din fantastiska blogg, ditt jävlar anamma, inspiration m.m som du ger till andra...Kram Ann-Sofi

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Vilken kalas-chef du har. Önskar dig lycka till och allt gott!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är saknad på ditt arbete. Du är enastående Fia och jag tycker du gör rätt som iaf provar att arbetsträna. Glöm bara inte bort dig själv och att du ska orka med livet utöver arbetet också:)
    Kramiz Mia

    SvaraRadera
  4. Bra människor och med mycket jävlar anamma så går det ska du se :-)

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa för erat stöd.. just nu känns det riktigt trevligt att få komma tillbaka... om det bara är på nån timme så tror jag det får mig att må bättre än vad som jag har gjort på länge. kramar

    SvaraRadera
  6. VÄLKOMMEN TILLBAKA! Lova känna efter och tänka på dig själv. Det viktigaste är att du har roligt. Låt det inte bli jobbigt. Ser fram emot få käfta lite igen ;D Kramisar från Pia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.