07 augusti 2011

Kommer att minnas...länge

Helgen som etsats fast i mitt inre...för länge...i höstens mörker ska vi minnas...glada miner...skratt om möten... hemliga, oskyldiga...bra musik...olika människor...alla hittade dit..med olika förutsättningar...

Blickar möttes...vissa suddiga, vem minns vad som egentligen hänt...Fantasin är den enda sanning som avgörs av den som skapar den...där finns det som egentligen har hänt...alltid..

festen blev som vanligt... skratt...Jenny den godhjärtade, som är född en halvtimme försent, kom likaså sent denna kväll... kom lagom till ätandet...missade fördrinken...desto mer till övriga...ingen ledsen...två Linda och två Jenny...kloka Jenny ville till staden där allt kan hända...tidigt..
                                                   
Linda, Linda och jag!
en stund som denna gör livet värt att leva...möe prat och roliga skratt...berusningen kom smygande... solen värmde och vattnet låg stilla... champagnen smakade utsökt...blev ett glas...för att njuta...det räckte...

                                               Kloka Jenny och Bästa Linda
andra drack mer...ingen blev kalas...mörkret kom snabbt...kylan trängde på... en tur till en stad...där festen va på topp... mycket hände...det bara är så...vad kan gå fel?!

möten med människor vi aldrig har sett....från dagens hockeymatch...Färjestads spelare... cirkus Svensson skämdes över vår okunskap...hockeyhoror... jorä...nya titeln på hälften av oss... resten blev groupies till D.A.D. längst fram.. svett...skratt...headbang...kissnöderi...vinst av en trumpinne... kö är till för att brytas...gå före...no mercy...never... 

Snälla Linda och nån i FBK                         Godhjärtade Jenny


Härregud...inga konstigheter...jag är sånn som Byermoen säger...men vi lånar hans säg... inga konstigheter... vi bara är sånna... allihopa...
natten blev lång...orkade...yes...va som en människa hela kvällen...det kanske går att leva såhär... i allafall ett tag till...

vill inte tappa håret igen... fan om det skulle ske... jävla dret behandling... på tisdag är det dags.. ett krig till..

6 kommentarer:

  1. Tänker på dig, och tänker på hur ynklig man egentligen är som sitter och deppar över en sån jävla bagatell som att semesteren är över, det är ju inget mot vad du får stå ut med / Kram klässbols göbben.

    SvaraRadera
  2. Så underbar du... minns din semester... mys med trollungen o C... ingen är klen, så känner de flesta.. du vet att jag har det bra nu... klarar mig utan värktabletter idag fast jag va på vift i 2 dar... yes.. stark.. kan faktiskt leva såhär.. finns andra som har det mycket värre än jag.. jag lovar.. kram till er tre

    SvaraRadera
  3. Mmmm hockeyhoror...hahahaha! jag glömmer aldrig hans min när Linda fråade: o vem är du då ? :-) /Svensson

    SvaraRadera
  4. visst va det fyndigt haha.... men vi visste faktiskt inte haha

    SvaraRadera
  5. Härliga vänner du har och härlig är du! I morgon bär det av till Stockholm på vägen till Bretagne. Toscana nästa höst! Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni få en go semester med era vänner. Vore allt kul om det vill sig väl inför nästa höst... kramar i massor

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.