04 augusti 2011

tänk om..

I går var jag inne på jobbet. Lika kul som alltid. Många frågade när kommer du tillbaka?! Ja jag hade tänkt att komma i september/oktober på 25% men då är det detta med röntgen! Sist sa de att man inte kan se effekt på cellgifterna än så de ville hopas över CT-buk, lungor.  Då tänkte jag att det inte vore så smart att börja jobba, få röntgen senare och måste avbryta jobbet.... tänk om jag får dåligt resultat... då kanske jag måste byta cellgift som har andra biverkningar.

Känner att det vore gött med en röntgen redan nu efter 3:e behandlingen...ska kolla upp om det går. Svårt att planera framåt när man inte vet hur man är... idag är jag jättepigg, igår var jag mör..hade inte sovit på två nätter... hur fan ska man kunna jobba då?!

Ja det går upp och ner...visst vill jag jobba men det tar på krafterna...sen är det en massa nytt...härregud..det skulle ta mig en massa tid att fixa nya mailsystemet, telefonerna ska vi inte tala om och sen projektet med bemanning...uj vet inte om min hjärna fixar detta...Jora går säkert bra.

Var på jobbet i 4 timmar... blev inte utsliten som sist...tur det. Måste lära mig att begränsa mig...svårt det...när jag förut kunde jobba dygnet om.

Minns när jag fick mitt nuvarande arbete...då skulle jag svara på 200 enkätfrågor för att få fram min personlighetstyp....jora då ringer en kvinna som skulle gå igenom hur jag svarat...
- Ja Sofia du har ju svarat lite galet på några frågor...du säger att du kan arbeta i 24 timmar och det går ju inte då  man måste vila emellan....
hm jag funderade och sa jo men visst skulle jag jobba i 24 timmar om jag hade ett uppdrag som krävde det....haha vi såg olika på detta men visst hade jag gjort det om det hade behövts.

Många säger....du ser så pigg ut! Jo visst det kanske jag gör jag men inte mitt i natten när jag inte kan somna förrän klockan är fem när det svider på kroppen min som eld..då kan man ju inte jobba och det är svårt med sömnen minst ett par ggr/vecka.


                                                    från min balle....

Idag har vi golfat och det gick riktigt bra att gå 18 hål. Vi tog en paus efter 9 så det va ingen stress. Tyvärr blev det en mindre bra score men jag lever på måndagens fortfarande... hihi...  En av tvillingarna vann och de har inte spelat på 100 år...det märks inte.

Avslutade kvällen i Hungvik och fick nybakade vinbärs- och chokladkakor som Hampan bakat själv. Han hade fått receptet på fritids..blir nog bagare han sa modern till han...då frågade jag:
-Vill du gå upp mitt i natta och bake ra? (Hampan är inte litte môratrött)
-Nä måste man det?! Då hoppas jag att jag får arbeta möe dagtid säger han...
haha sköna barn är ibland.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.