27 augusti 2011

att vakna ur en dröm

att vakna ur en dröm är ofta trist.. att somna om och låta tankarna forma fortsättningen är bättre... att fly in i en värld, en fantasi blir verklighet...den film som jag själv regisserar... mitt undermedvetna hjälper mig att forma... det mina tankar senast värderat högt och engagerat sig i.... min egen plats... där finns både gott och ont... sant eller falskt.. min innersta dröm... blir till en verklighet som jag kan fly till för att finna godheten i det absurda...

Verkligheten är min egen och att dela den med någon känns...sårbart... ett möte ger mer än tusen ord om mötet är verkligt... att dela en verklighet... förutsätter tillit och respekt vilket inte alla förtjänar... gör mina val utifrån min verklighet och mina drömmar...

ett ögonblick tillåts vi..  fly.. för att uthärda de tyngre stunderna.. ett ögonblick ger oss chans att förändra sanningen... till det enklare... för mer tillfredsställelse för sig själv...


Fryksdalshöjden, augusti 2011


2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.