21 augusti 2011

för nu är jag.. mig

Det hade regnat på förmiddagen igår och vi trodde vi skulle klara oss torra genom tävlingen.. när vi skulle spela in på 9:an öppnar sig himlen. Efter en stund kom solen fram.. kom på en femte plats.. riktigt nöjd fast jag var urusel på puttning... härregud.. nästintill straff på dom.. Linda spelade riktigt bra så hon kom 2:a.. totalt var det 21 som spelade i vår klass.. 6 pris.. vi fick pris båda två... kul..

Nästa helg är det tävling igen... varje helg ett tag nu.. har man inget roligare att göra... nej! Gick riktigt bra för mig att gå... blev inte så trött och slut som jag trodde... måste ha blivit starkare... måste va tyngden.. orkade till och med ett litet kalas på lördagskvällen... mår bra idag.. trodde jag skulle vara mer trött men det går över förväntan! Känner mig som förr..

Söndag.. riktigt härligt.. inte behöva...bara va.. mysa med nuet.. vila... slappa.. leva! Det är nu allt är som bäst... inga måsten.. bara va.. göra precis det man vill.. utan eftertanke.. läsa klart boken.. kolla film.. käka middag till frukost.. precis som innan.. mycket börjar kännas som förut.. tror inte att det är sant... drömmer inte.. verkligheten är min.. välkommen.. känslan... att vara som andra.. kanske mer möjligt än jag tidigare trott vara möjlig.. enkelt.. för nu är jag.. mig..

med erfarenheter... jag hellre hade varit utan... en ständig påminnelse om hur skör min tid är... inget är givet.. för någon av oss.. men ingen bestämmer hur jag mår... det väljer jag.. det finns ingen handbok för att klara... överleva.. vi gör våra val.. vissa gör bättre val än andra... mitt val är att leva... precis som jag vill..

5 kommentarer:

  1. Du vet väl att det är kommungolf 7 september. Start 13-14. Anmälan till Karin. Så nu blir det tävling under veckan också!

    SvaraRadera
  2. Du är klok som en bok, du:)Gött!
    Carina

    SvaraRadera
  3. Du vet väl om att det är damgolf på tis.
    Nästa tis är det Damdagen med lottade lag + mat efteråt.
    Man behöver inte gå mer än 9 hål, om man inte vill.
    Gå in på Min Golf, o anmäl dig, hoppas du kommer!
    Grattis till en bra insats, vad fick du för pris?
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Tack anonym..

    Agneta... nej det visste jag inte men träffar Karin i morgon.

    Carina... haha kul du!

    Annika... Ja såg det va damdagen men tyvärr är jag bokad på en annan tävling på söndag.. det va lite synd för annars hade jag gått med.. Jag vann i lördags högtalare till datorn.. jättebra för jag hade inga sen förut.. kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.