17 augusti 2011

HBTQ

Jora... när jag la ut min blogg på en bloggportal ska man välja olika kategorier som man tycker att ens blogg tillhör.. tex mode, media, kultur, musik, film, bla bla..jo men jag kom då in under en rubrik HBTQ och där under fann jag rubriken dagbok... (detta är en dryg månad sedan)  jo men det tyckte jag skulle passa perfekt... det är ju en dagbok som jag skriver.. En bloggportal anväder man sig av för att för att sprida sin blogg till andra.. få fram statistik och för att sätta bloggen på kartan..ett verktyg för att nå ut till fler läsare...

Jo jag berättade för Bästa Linda att nu du har jag hittat nåt sö ru... funderade inte överhuvudtaget vad denna beteckning HBTQ stod för... tydligen inte hon heller.... (men nu säger hon: -du får väl kolla upp vad rubrikerna betyder innan du använder dom... jojo givetvis men.... wtf)

Jodå så jag la upp min blogg där... tänkte väl inte så mycket på det mer än att det var just Rickard E och några andra personer som jag upplevde skriva bloggar som innehöll sånt som jag kanske inte hade det största intresse av att läsa... hmm... gick inte in på nån speciell heller utan såg på någons profilbild... kille, bar överkropp, sminkad... okej... hipp tänkte jag.. jora... blev ingen närmare eftertanke om detta.. som bäst låg jag på nummer 13 bland alla HBTQ bloggar i Sverige.. jo men det är väl inte så dåligt...  Blåst väl...

Igår var jag med farfar till tandläkaren...jag och farmor slog oss ner i sjukhusbiblioteket där jag finner en skvallerblaska.... stora bokstäver HBTQ...börjar läsa... homosexuella, bisexuella, transpersoner, queer... hmm okej.... känns inge bra detta... härregud...va fan... min blogg.... dret... vad gör jag nu?! Härregud... inte nog att en inte begriper vad det betyder utan hur fan kunde jag hamna där.... Inte lite fel väl.. jo min dagbok om bedrövliga cancer i äggstockarna HA HA jora den bland alla HBQT bloggar... undrar vad de tänkte... de som fanns på samma rankningslista som jag... öhjjj  HAHA

vad dessa människor ska grônne...vad gör äggstockscancer med spridning till bukhinnan mitt bland alla festliga bloggar.... om mode och sex ha ha jorasåattdet... fick igårkväll krype te kôrse och gå in och ändra.. hmm vad tillhör jagl?! Hälsa och sjukvård... det passar kanske lite bättre... vad vet jag... humor fick jag till... så där hamnade den också....samt lite vardagsbetraktelser... HA HA  Ja jag sägert Härregud vad stôlligt det kan bli ibland... eller är det nu en ska gå ur garderoben... HA HA

Nu ligger jag på rätt lista... mohahahahahah..... inkräkte på HBTQ`s rubriker och statistik... förlåt...visste inte bättre.. från en oppspelt mig.... puss o kram

8 kommentarer:

  1. Tycker detta va extremt roligt!!!! Fniss...

    SvaraRadera
  2. Nej men näe Fia... Säg att du skämtar! Fy faan vad du är bra!!!

    SvaraRadera
  3. No problems, go for it vettja!
    Dom kan behöva en frisk fläkt fr vardagen.

    SvaraRadera
  4. Du är ju underbar;) HBQT, haha!

    SvaraRadera
  5. hahaha!! Tyckte väl att bokstavskombinationen i rubriken såg bekant ut ;)

    SvaraRadera
  6. Haha, Gud va roligt! Kan nästan se minen på dessa när dom inte fattar ett dugg va det har med dom att göra :-) Du har gjort min dag nu iaf vännen :-D <3 Kram på rä

    SvaraRadera
  7. Den bjur jag på kära vänner =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.