19 augusti 2011

19 augusti 2011

Gårdagen var skön med mycket sol och värme.. gick på golfbanan och tyckte det va nästan för varmt... solen sken hela tiden... tränade inför lörsdagens tävling... min första singel för i år... har inte gått runt 18 på mitt hcp än men det blir nog bra.. gôbben tyckte jag spelade bra... bättre än på femdagars... Så nu ville han spela partävlingar... ha ha

Efter åkte jag ner på stan...mötte mor.. som skulle på rea... ujuj men hon fick mig att va i samma affär i dryga timmen... halva reapriset... ja det blev 1 jacka (undrar om jag behöver den... hmm) 2 par långbyxor varav ett par var höstnytt, 1 par leggins, 1 linne och 1 rosa tröja..  när man är sjuk är det inge vidare att shoppa.. man orkar inte.. behöver inget...ligger mest inne... mjuka kläder är bäst... men nu är jag möe bättre så det va riktigt kul... fick en hel kasse... måste hem och rensa bort lite...  

det var bra att jag fick tag på bralls för det är det ont om i min garderob... mina gamla är lite stora mot hur jag ser ut nu.... men jag hade allt ökat i vikt i morse 50 kg jävla dret.... tyckte 49 va perfekt... ska en behöve hölle in nu igen.... kan en aldrig få ha kvar det som är bra... jag förstår inte men jag har ätit väldigt möe mer nu sen cellgifterna mot förut... inte bra... jo det är bra... tänk att dr Silins hade rätt... han förvänte sig att jag skulle bli fetare... jag säger att det är muskler... märkligt... låg i soffa hela onsdagen och läste böcker... mat och godis...ja en får passe sig.. nu gäller det att röra på sig...jag kunde väl ha fått mysa ett tag till med godis och mat... näru då kommer verkligheten i kapp och en blir fet som alla andra...

Under veckan har jag inte orkat... efter det som jag gjort... detta är det tristaste... det som gör mig påmind... att jag inte är som andra... inte som jag var förut... vet inte om jag någonsin kommer att bli.. önskar bara lite..lite mer ork... men känner mig förvånadsvärt bra efter igår... bra det så jag kan orka spela i morgon.. dagen i dag blir i hemsysslornas tecken men vad det innebär...

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia! Jag hittade till din blogg via en annan blogg och har läst till och från de senaste dagarna. Jag har väntat på att komma till dags dato så jag kan skicka en kommentar till dig och säga att du är en sådan inspirationskälla. Jag är oerhört imponerad över att du kan ha en så positiv livssyn även då det är som jobbigast. Att kunna se möjligheter och kunna hitta det positiva även i det som upplevs som negativt, hur litet det positiva fröet än är, det är stort och det är säkert en stor del till att du är där du är idag trots allt du gått igenom.
    Det är också så glädjande och fantastiskt att läsa att du har så många vänner, kollegor och familj runt dig....som finns för dig i alla lägen. Det värmer hjärtat att läsa och det stärker säkerligen ditt hjärta och din kropp också.
    Så nu har du en till som följer dig och din resa och som hejar på dig för fullt :)

    Kram från en för dig okänd :)
    C

    SvaraRadera
  2. Tack så hjärtligt C... kul att du läser mina tankar och hjälper mig att inte tappa lusten.. blir så glad att jag kan inspirera andra...
    kramar

    SvaraRadera
  3. Vad opersonligt av mig att bara skriva C som står för Christel....det blev som jag brukar skriva i sms och mail :)

    SvaraRadera
  4. ..."en blir fet som alla andra"....hahaha! Du är ju för härlig:) Tänk, så mycket du orkar nu jämfört med bara för nån månad sen. Framåt! Uppåt! Skit samma om du bli fet, hörru;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha du säger det Carina.. haha

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.