22 augusti 2011

ensam... orört... hmm

känner en längtan.. jag ser att det finns.. rönnbär... blir troligen mycket snö... denna säsong ska jag uppför berget... mitt nästa mål.. att åter uppleva... the ride..


att ta sig nedför branten... i mjuk nysnö.... köra i ett åk.. om det så bara är för en gång... till... ensam.. orört... hmm kan inte beskriva..

min bräda ska fram...vallas och slipas.. dags att dammas av
en resa... gärna där snön är torr... har så många minnen...bästa är Colorado, Vail 2003...

Har åkt länge.. minns 1993 när jag och Bästa Linda satt och häckade i Sälen med slalomskidor... hon har inte gjort många åk efter då hon... jo det var när Jörgen nästan lyfte opp henne och Fimps Santa cruz bräda uppför Rackstadbacken... (the Swedish alp)

Ja våra kärlekar befann sig i Trysil som kom och hämtade upp oss på hemvägen... det var det året jag började med snowboard... efter att familjen tvingat med mig till fjällen varje sportlov och påsk... för att åka... du måste utnyttja liftkortet...i 7 dagar... jo det spelade ingen roll om vi så blåste bort eller frös ihjäl... för åkas skulle det... härregud hur det var... 

Köpte en Oxbow på Strands sport.. blå.. hade en ödla under... den va bra.. kommer aldrig mer att åka skidor.. prövade faktiskt på carving förra året men det var inget för mig...

uj vad jag saknade åkningen i vinteras.. när jag låg efter cellgiftsbehandlingarna.. som bokstavligen höll på suga livet ur mig..  var rädd att jag aldrig mer skulle få möjlighet att orka... då tänkte jag på vilka resor jag gjort under åren... det har blivit några... den längsta var två månader i Österrike, Mayrhofen... med Ida, Daniel och Micke... tänk när vi spelade Caribbean poker... ja att vi kom hem... ja det va en resa å tala på det... körde nästan en hel säsong... ljuvligt... dalen Zillertal...

    
                                             Österrike, St Anton 2010

Senaste resan va inte så bra... St Anton... kroppen höll inte..
det var troligen då min sjukdom började etsa sig fast i min kropp... att sakta bryta ner...
förstöra min kropp sönder och samman.. ta ifrån mig möjligheten att skapa liv...

Året innan va vi i Frankrike Tignes.. ljuvligt.. hänförd.. off pist... det va VM....
det kom 48 cm snö kom på mindre än 24 tim... fatta vilka åk vi fick...
galet.. helt obeskrivligt.. mycket snö... bra åk hela veckan... nålsögat... Agent 007
                                        
                                                     Frankrike, Tinges 2009


Italien... Cervinia, 2007 då vi var där var det lite snö... sol i 8 dar... glaciär, två berg... två länder.. makalös åkning..  fotboll på San Siro.. Milan mot.. minns inte.. ?! Intresserad.. troligen inte..

Har besökt fler berg.. snart dags för några till... måste komma iväg igen...  kan jag träna upp min kropp?! Ja, kanske men har svårt att tro mig klara det inför kommande säsong.. men jag kommer att fixa åka en helg i alla fall... så måste det bli..   Sälen räcker bra i vinter det... längtar redan...


                                             Frankrike, Tinges 2009

5 kommentarer:

  1. Klart du ska åka bräda till vintern fisen! Har du klarat 5-dagars så klarar du bräda! Go for it girl - all power till dig hjärtat.

    SvaraRadera
  2. Mål i livet är ett friskhetstecken, du kommer beta av många, med din sisu. Är det göbben du är lik lr?
    Kom imorgon på tisdagsbollen:)
    Jag blir så attans glad när jag läser din blogg!
    Kramkram
    Ika

    SvaraRadera
  3. Klart du ska ta ett par helger i Sälen denna säsong! Kanske t o m jag vill följa med så du får något att skratta åt.. ;) puss <3

    SvaraRadera
  4. Hä' bar' å åk, vet du! Du är ju för härlig:)
    Carina

    SvaraRadera
  5. ja det får du göra Linda... vi ska dit... Jenny L ville också mä haha.. kaos innan vi kommer ur rondellerna! puss <3

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.