05 augusti 2011

hela världen är min..

du..jag slänger ner en nyckel från fönstret i köket..jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in..massa skor i hela hallen, folk vid fläkten som röker...det är fest hos mig ikväll och hela världen är min... oh.oh sång på sång..

sann...text..så har vårat liv sett ut...alltid...Maggio sätter ord på allt...alltid uppspelta...fest hos nån.. alltid bra musik..samma folk..samma vänner fortfarande..hade lyckan att känna att hela världen var min.. glad.. ofta och mycket skratt...saknar..blir inte det samma nu..orkar inte..vill så gärna men går inte. Alla intryck gör mig yr..akut sliten..så fruktansvärt trist..

henne har jag väntat på hela sommaren..visste att hon skulle komma och idag är det som det gäller...vakna i morse..kände mig orkeslös..stum..jag är sliten fel dag. Tog det lugnt hela dagen...va hos mor som gjort pannkakor med nyplockade hallon som hon rört socker i...hmm..hela världen är min..

Åkte ner ner och vi möttes upp...alla är hemma av mina käraste..vi skulle ha kul..skulle se uppträdande med Packmopedsturnén...mycket folk och paraplyer...började må illa efter en timme... fick vända om och lämna alla.. ingen frågade varför...de förstod..att kroppen min inte längre orkar det jag vill... kom en tår i bilen hem för att jag inte ens orkar några timmar på hamnfesten...

ska åka ner igen...vägrar missa henne...spelar 22.00 och jag tycker hon är bra...sedan många år..kanske orkar stanna lite...se några kul människor..bara få vara vanlig för en kväll...

6 kommentarer:

  1. Hoppas så att du kunde åka ner och se henne!
    Kram på dig!!!
    /Monika

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att du orkade komma ner igen gumman.

    SvaraRadera
  3. jo jag piggnade allt till men missade 20 minuter av konserten...va så bra.
    kram till er båda!

    SvaraRadera
  4. Sofia!
    Hela universum blir ditt, med ditt jäkla "GO" du har.
    Jag är imponerad:)
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Oj, jag blir verkligen tagen av dig och ditt kämpande! Imponerad!

    Vill bara önska dig fortsatt lycka till!

    SvaraRadera
  6. Tack Stili..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.