15 augusti 2011

Sagolika Selma....

Jenny ringde och ville åka på roadtrip på söndagen... tänkte härregud vad ska hon nu hitta på... jora det hade hon funderat över och ville på tur... hämtade mig och så styrde vi kosan mot Sagolika Sunne... kaffe på Fryksdalshöjden...ett par loppisar och ett besök på Mårbacka.... Selma Lagerlöf.... smått regn och lite svalare i vädret... påfågeln gömde sig under en buske... ville inte breda ut sin ljuvliga bak... men till slut jage vi allt fram han... gick lös med kameran i trädgården.. ja tror vi fotade allt.. efter vet jag inte riktigt vad som vi hade tänkt men kul hade vi och lite semester blev det... ha ha





Vi gick med på en guidad visning inne i huset... kvinnan var från trakten.. säkert lärarinna... vi fick se Selmas Nobelpris och från Svenska Akademin som hon skänkte till Finland under kriget... när byborna fick kännedom om denna gåva samlades pengar in och skickades till Finland för att återlämna guldet till Mårbacka och Selma... sköna berättelser hon skrev som Gösta Berlings saga och Kejsaren av Portugallien... hon stred för kvinnans rösträtt... mäktig kvinna.. en dag som blev full med historia och kultur... riktigt kul... vi har inte varit här sedan vi gick i feman tror jag.. på skolresa.. jo ra vi hade en liten skolresa.. jag och Jenny haha...

När vi återväde till Sunne upplevde vi att det var riktigt tomt... på folk... var är alla.. inte en aning.. vi fann en folkhop intill Rottnerspark... dit åker vi... gick ut och blandade oss med en massa picknic folk... jo där spelades teater..  medelåldern var lite hög tyckte vi så vi satte oss och körde vidare.. dags för middag... fick till en plankstek... nostalgi jo det... var lika mätt när jag vaknade i morse.. haha


Mysdag med Jenny... ska vi snart göre om... idag ska jag till jobbet och kolla över hur vi kan lägga upp mitt arbete... har inte bestämt mig när jag ska börja..riktigt.. inte så alert... blir så trött och sliten... sov som en utsliten jag vet inte vad inatt efter 6 timmar på tur... i en bil... härregud... känns märkligt att inte orka någonting fast jag emellanåt känner mig så stark... känner av golfen från i lördags.. 18 hål... behöver träna min kropp kanske... dags att ta tag i träningen... borde göra det... borde ringa Maria och fråga om jag får komma och låna en cykel på HK...

Jobb... vet inte om jag kommer att orka... men lite vore allt kul att börja.... kanske mitten av september.. ja ska höre med chefa... hon vill säkert att jag börjer... hon behöver nån som strir med henne...  saknar alla på jobbet... kram till er alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.