06 augusti 2011

min egen låtsasvärld..

efter min "mitt i hamnfestensvila" tillsammans med måillatabletter, min kvälldos av panodol, vitamin och lite sorgligt skrivande blev jag på bättre humör. Godhjärtade Jenny ringde två ggr...kommer du..sen ringde bästa Linda och förklarade vart de stod...lämnade gummistövlarna hemma och smocka på DC skorna på och körde ner...igen..

missade bästa låten "välkommen in" men hörde en massa andra...mycket bra var det i alla fall och vi fick oss många goda skratt...alla va vi uppspelta med mycket fnitter.. som förut, alltid... de va berusade.. jag av musiken... Sedan styrde vi kosan mot brygga igen...

mötte många som jag inte träffat på länge...varma ömmande ord... styrkekramar... tårar... puss på kinden...

-Var kommer styrkan ifrån frågade någon.. uppstår den om man drabbas?!
Den finns...alla har den...gäller att kunna hitta den...vissa finner...andra inte.. de orkar inte...de kan inte släppa fokus.....Min egen dumhet, vägrainsekonceptet skapar för mig min egen låtsasvärld...viktigt att få vara del av staden....bara andra kunde se mig som förut..jag är ju frisk...ialla fall känns det så idag... puss..

Sorg sköljer över...att mitt liv är såhär...tänker på båten...18-åringen vars liv har tystnat... tungt att nåt så skört ändras... vet inte vad som är värst...att snabbt ryckas undan eller att långsamt tyna bort till ingenting... har alltid trott att jag var en av de vars liv som snabbt skulle stanna... mitt i något fuffens..eller hallaballo...  det gör mig bättre.. än såhär...

Ja ja nu är det lördag och det vankas fest....ska ta ett glas skumpa....ligger på kylning...en liten Brocard Pierre...direkt från [Fränk raik] som Fimp sa....i Grekland på 1990-talet... and Í`ll take the same...en afton vågade han beställa en [lasanchge] litte roligt.. hoppas ni kan förstå hur han uttalade det... litte Hipp Hipp över detta med svenskundervisningen... haha inte litte bra...

bästa brudarna ska få lite go mat och mysa på min altan...fördrink tror jag vi ska ta på vår brygga...solen kikar fram nu....fort fort sen bär det av till krog brygga där Timbuktu gör entré vid 22:00...

hoppas alla får en schysst kväll....för det ska jag i alla fall ha....



1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.