08 augusti 2011

har semester...

Fortfarande svag efter helgen... tar tid att återhämta sig och hitta krafterna.... sovit mindre under de senaste dygnen.. ingen trötthet igårkväll heller... desto tröttare idag..  har inte ens börjat oroa mig inför i morgondagen... njuter... har semester.. på mitt eget sätt...

söker omväxling... tycker jag känner mig bättre än på länge... jag har bestämt mig för att inte bli dålig denna gång. Måste försöka att inte känna efter... det får inte ta mer plats i mitt liv.. har ingen lust... ska stå emot... kämpa... jag... bita ihop... återta makten.... vägrainse fortsätter...

Min första dag år 2011 utan Panodil... inte en smärtstillande tablett... gör till och från lite ont i ryggen... går bra men ovisst när mina läkare inte vet varför... reste till Labb för att ta blodprov... en pensionerad undersköterska hade fått arbeta idag... en van hand sticker nålen genom min åder... två rör... sparar porten tills cellgifterna... gjorde mindre ont... har min smärttröskel börjat återhämta sig... yes... ytterligare ett tecken på att jag mår bättre... frisk den flecka börjar bli...

                                                    Från Jennys solrosland...




mina tankar finns hos den kvinnan i min egen ålder.. som väntar på himlen... fick dagar... Två veckor har nu gått.. hon träffar sina vänner... varje tillfälle blir ett avsked... en förtvivlad liten dotter med en resväska så liten som undrar om det finns bilar som kör till himlen...hon vill följa med... det skär i min kropp... finns inga ord för detta som tär våra kroppar sönder och samman...


Mitt liv blir plötsligt för bra.. för en stund...

3 kommentarer:

  1. den lilla flickan, usch.... bränner i hjärtat när man har en egen liten tjej......man ska inte tänka på sånt inte då blir man depp....

    Lycka till imorgon, detta fixar du !!!!

    "Han som sover ensamen i en källare utan brorsan din"

    SvaraRadera
  2. sant P det ska du inte... men hjärtskärande när man läser det.. gick bra idag. Gött det.

    Kram Anna K.. ses snart när sola titter fram..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.