02 augusti 2011

Argheten kommer i förtid...

Vilken dretnatt...somnade vid femtiden då jag hade så ont på huden...kring mitt hallon... fan jävla dret...det är 3 veckor sen jag fick cellgift och det är jobbigt nu...hur kommer det att bli till veckan när jag får det igen...?! Kommer jag att få ännu värre besvär...troligen. Ringde stomiterapeuten. Hon skulle fixa nåt att lägga på huden som jag ska hämta i morgon...inge vidare när det svider som eld...

Nu börjar min arghet som troligen beror på mina nerver som ligger mer på utsidan då jag vet att det snart är dags för behandling igen... en sån ångest...nu när jag mår så bra... i kroppen...styrkan verkar återkomma och jag känner att jag faktiskt har mer ork än förra veckan. Kan gå i trappor och känna styrkan i mina ben...jag har fått några muskler...Ångest att tänka på att om en vecka har giftet fått tillträde till min kropp igen och påbörjar sin match att bryta ner mig igen...fan vilken jävla strid som aldrig verkar ta slut...men jag ger aldrig upp...


Det är lite trist att ta på sig ångesten i förtid när mitt måtto har varit att inte ta ut nåt i förväg...jag kunde tidigare låta det jobbiga vänta och istället NJUTA här och nu....denna vecka som jag kan va lite piggare och försöka leva som folk... varför kommer ångesten tidigare och tidigare inför varje gång...varför stjäl den mer av min friska tid...varför tillåter jag detta?! Ryck upp dig nu för helvete!
 
Dagen idag var otroligt varm och skön...blev en tur till stugan..tog stövlarna på och spolade av bilen... slappade i skuggan med en bra bok...åkte på eftermiddagen ut på sjön...vackert. På kvällen blev det mat och mys på min altan...vi tog fram kortleken...vissa vinner jämt...andra har mindre tur...detta med regler måste jag ta reda på...men visst är det trevligt när gästerna vinner...så att de hälsar på igen...
 
                                                        
                                                  
                                                           


Solen tränger igenom molnen...
Linda fick en fin bild..
 
I morgon är det dags för en tur till jobbet....om jag orkar....men det är alltid kul att hälsa på. Vi ska se på budget och räkna lite. Min favorit syssla...då blir jag pigg vet du...
 

2 kommentarer:

  1. Heja Fia! För varje dag kommer du närmare slutet på behandlingen! Du är så himla stark å positiv, klart du måste få vräka ur dig lite ilska och ångest ibland.
    Vi hejar på dig!
    /Veronica

    SvaraRadera
  2. Söt du Vera...tack för ditt stöd! kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.