03 augusti 2011

Malaysia, Hongkong mfl...

Kollar igenom vilka som har läst min blogg idag...tänker...vem vill läsa mina tankar?! Kan detta ha nån betydelse för andra...jag ser att någon som befinner sig i Taiwan, Kina, Norge, Sydkorea, Malaysia, Turkiet, USA, Hongkong har varit inne idag....flest besökare är från Sverige. Tycker det är lite ovanliga länder men troligen är det svenskar som är på semester..kul att ni följer mig!

Jag funderar....vad ska man skriva om?!...det är svårt att endast skriva om sjukvården och mina erfarenheter med dem eftersom jag nu träffar dem 1g/månad... vid behandling... Jag vill inte va sjuk...utan vill försöka vara så frisk som jag bara kan...varje dag.

Från början vilket inte är så längesen...den 24 april 2011 blev bloggen offentlig och då var syftet att endast skriva om min sjukdomserfarenhet...detta gick ju bra i början eftersom jag bara skrev när jag hade varit i kontakt med sjukvården...men efter operationerna, 24 dagar på sjukhus och i takt med att jag återhämtat mig avsevärt mycket bättre än jag innan vågade hoppats på har bloggen blivit till det som jag inte ville...jag skriver om vad jag gör om dagarna...haha...men det bara är så...fokus på annat. Nice.

Min blogg är en dagbok för mig och till er som tycker det är av intresse att följa mig...framförallt vill jag att andra i liknande situation ska kunna få råd, stöd och kanske hjälp av mitt öde, mina erfarenheter. Bloggen hjälper mig att gå vidare, komma ihåg, skriva av mig...det är också ett sätt att ha en uppgift i min vardag.


Igår var det 14 veckor sedan den stora operationen...13 veckor sedan akutoperationen...det är ju 3,5 månad sedan...tiden går fort. Jag har svårt att känna tid...glömmer så fort...förtränger. Min känsla idag är att jag är frisk om jag jämför med hur jag var då...fast jag är ju sjuk på ett annat sätt...vad är relativt...vem bestämmer...inte nån läkare i alla fall....vill inte...de har bestämt tillräckligt...jag vill leva!

Känns så oerhört tjatigt att behöva intala sig själv att man lever...det behöver man inte som frisk...då är det en självklarhet...tar många som en rättighet...hur kan man leva vidare som sjuk fast lite friskare...jag trivs trots allt...vad har jag för val?!

Känner en oerhörd tacksamhet till det team i Uppsala som genomförde operationen och som lyckades..tänk om jag hade lyssnat till CSK och varit nöjd...inte vågat satsa...haha härregud....ni som känner mig vet lika väl som jag att jag givetvis hade satsat...aldrig gett mig...alltid All in...kan ju gå bra vet du!!!

Vissa stunder känner jag mig fri...andra i ett fängelse...att känna lycka ger mersmak...att känna meningsfullhet skapar livsglädje...det gäller att välja hur tiden ska levas för att nå syftet precis här och nu...













   

4 kommentarer:

  1. Följer din blogg, kanske inte varje dag, men i alla fall varje vecka. Läser alltid från där jag slutade. Tycker den är kul, intressant och... rörande. Inte många gånger det inte blir fuktigt i ögonvrån när jag läser. Tragiskt att du drabbats, men jag tror dels att du med ditt mod och jävlar annamma kan peppa andra som inte är lika starka, samt att vi "friska" kan se att även om vi har en dålig dag, så finns det de som har det värre! Vilket "Jävlar annamma" du har! Önskar dig stor lycka till, och hoppas du fortsätter skriva! Styrkekram =)

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna vilja gå en golfrunda med dig! Har sett dig på AGK innan du blev sjuk (med göbben)!
    Just då hade ni seger vittring, du var lite nervös:)
    Tror ni placerade er bra., om jag minns rätt.
    Iaf är du en riktig pärla, med sunda värderingar betr din situation!
    Säker på att det kommer bli jättebra!!!!
    Kram
    Ika

    SvaraRadera
  3. Go du är Hanna...kul att du läser. Jo det är inge kul att bli drabbad men nu gäller det att försöka leva så bra som möjligt fortsättningsvis. Hoppas du har haft o får en fortsatt go sommar. Kramar


    Ika...jag är alltid nervös på tävling... och det beror på att jag inte är så bra som gôbben som spelar safe mer eller mindre jämt..Tack för dina uppmuntrande ord.. Jag vill alltid spela golf haha... kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.