01 juni 2011

1 juni 2011

Igår var det riktigt sommarvarmt ute när jag o göbben reste till golfbanan. Det va inte möe folk men några var där o tyckte att det va kul att se mig. Gerda i köket kom ut o tyckte jag va så fin i kort hår...söt hon och när vi åt lunch så kom hon ut till mig med jordgubbar och minst 1,5 dl ovispad grädde....gubbarna blev lite avis!
Göbben är min far för er som inte har koll på det!

Tränade puttning o gissa vem satte de tre första putterna...jo visst men sen va det inte så möe mer. Chippade lite men det var inte lika kul. Efter 30 minuter va jag helt slut så ja fick vila på en parkbänk...hur fan ska jag orka hålla mig upprätt i 5 timmar om jag ska spela 5 dagars om en månad?! Går nog inte detta.

Efter golfbanan blev det soffa o där låg jag tills 23.00 igår kväll då jag flyttade mig till sänga. Ringde efter kära mor som kom o lagade kvällsmat åt mig...orkar ju inte ta mig själv. Hoppade över kvällsmat 2 kvällar i rad, det går ju inte.

Mätte mig i morse...nu är jag som en jakthund, ÄNTLIGEN men att en måste bli halvdöd innan är ju tragiskt. 49 kg, 92 cm rompa, 23 överarm, 78 mage, 68 midja....

i november innan operation va måtten
59 kg, 102 rompa, 27 överarm, 90 mage, 83 midja....

10 cm rompe, 4 cm arm,12 cm mage, 15 cm midja. Borte...o vet du att det mesta är tumörer och muskler....

Kom till sjukgymnasten idag som satte mig på cykeln i 10 minuter o så pratade vi. Han sa att du har för stora förväntningar...minns du för en vecka sen, då orkade du knappt gå över golvet o idag sitter du här på en cykel... ja men jag vill bli pigg fort. Han sa att du måste vänta på orken, den kommer men det tar tid, för 4 veckor sedan låg du på operationsbordet. Det måste få ta tid. Det finns de som har gjort mycket mindre operationer och som inte har kommit igen så fort som du har gjort. De orden värmde skönt i mina öron!

Efter måndagens träning hade jag ingen träningsvärk mer än att det gjorde mer ont i magen vilket berodde på en baksidaarmövning. Den tog vi bort idag mot en annan. Jag fick 1 kg hantlar och det gick finemang. Så från i måndags har jag ökat vikerna med 50%. När jag tränade armarna sa jag - vilken överkropp jag kommer att få i sommar och sjukgymnasten sa - du kan ju bli en gladiator....Sofia Sjökvist flyger som en vante... haha..
Så han är allt lite rolig sjukgymnasten. Därefter blev det 5 minuter till på cykeln. Efteråt kände jag mig så nöjd med dagens övningar. I morgon har jag nog träningsvärk.

Sen kom Anna o Ulli hit så jag fick hjälp med att länka till andra bloggar och nu ska det gå att lägga till kommentarer efter mina små inlägg. Jag sa det att det är så trist att ingen lägger till kommentarer...det går inte sa Anna. Hoppas det nu går och att jag får många roliga säg....

Känner mig faktiskt lite piggare idag och jag har varit uppe flera timmar mer än igår. Nu har jag nog fått lite mer ork.... han kanske kommer..... uj vad jag väntar och längtar efter han...

13 kommentarer:

  1. Nu Du ska du få se på kommentarer :-)
    Skrev ett inlägg om dig och beordrade läsarna att gå in och kommentera din blogg hehehe ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia :) Fick reda på idag att du har en blogg och har nu läst nästan allt,du är fantastisk på att skriva. Ska fortsätta följa den. Kämpa på. Kram Hanna Damström :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Ha ha, du kommer slå rekord i bli pigg snabbt. Låter som du har en bra sjukgymnast. Och du, jag lovar, ska du prova som gladiator så kommer jag och kikar, jag vill definitivt se dig flyga som en vante =) Kramisar från Pia H

    SvaraRadera
  4. Hej Hanna och tack för ditt stöd. Skriver bloggen för att själv komma ihåg alla turer i denna dret som jag har hamnat i. Hoppas Ni har det bra i Åmot. kramar Sofia

    Du Pia det blir ingen gladiator av mig vet du väl men jag tycker att Du o Annika kunde ju ställa upp =) såg de skulle komma till Karlstad... puss på rä!

    SvaraRadera
  5. Hejsan Sofia !! Har varit inne och läst på din blogg, ska fortsätta att läsa den !!! Vilken kämpe du är !!! Många kramar Maria Kröjtz

    SvaraRadera
  6. Tack Maria man får inte ge upp fast det är svårt ibland. Jag hoppas få ett gott liv trots dreten. Hoppas allt är bra m dig. Hälsa mor o syster.... kram

    SvaraRadera
  7. Hittade just din blogg här. Blev ledsen när jag läste men samtidigt glad över hur du kämpar så enormt. Dessutom skriver du så bra också! Jag kikar snart in igen. Kämpa och kör på! /Torbjörn

    SvaraRadera
  8. Hej, Sofia!
    Det var fint att träffa Dig på sjukan häromdagen, Du såg riktigt fin ut, lite smalare kanske , men samma pigga ögon och leende, håller på Dig..Karin B

    SvaraRadera
  9. Hej, jag skickar en styrkekram (hamnade på din blogg via Kjells blogg)//Mirjana

    SvaraRadera
  10. HEJ FIA !!

    Vilken kämpe du är

    SvaraRadera
  11. Hej o tack för ert stöd Torbjörn, Karin, Mirjana o Hejsarinnan.

    Ni ska veta att det värmer att ni läser o delar mitt öde i mina ord.

    Som alla vet finns det sååååå många människor, unga som små, i vårt land som är drabbade av dena hemska sjukdom som bokstavligen äter upp människan innifrån!

    Detta är mitt sätt att delge min version av sjukdomen och min kamp om överlevnad. Kramar till er alla

    SvaraRadera
  12. Vilken tur att du fick hjälp;-P Har ju velat kommentera ett tag men....DET HAR INTE GÅTT;-)Du är stark Fia! Kjamen Pillan Lidh

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.