21 juni 2011

sill och färskpotatis

...är det gott med sill och färskpotatis?! Jo det....jag va tidigare idag och gjorde lite shopping inför midsommar men det slutade med att jag va tvungen å prova sillen..lika go som vanligt med färsk potatis, gräddfil, gräslök och hackat ägg mmm.. Man måste va ute i god tid för att slippa hysterin!

Körde farfar till sjukahuset för han skulle träffa tandläkaren så under tiden gick jag in på Apoteket för å köpa smörja till truten..å säger en av receptarierna "får du vänta idag med?" ujuj jag är på detta Apotek nästan var och varannan dag...de måste tro att jag inte har nåt att göra eller att jag är galen...ja och i morgon måste jag dit igen för att hämta grejer som jag har beställt... Tur man inte har fullt upp på dagarna!

Igår eftermiddag blev det allt en liten 9-hålsrunda med gôbben och giss vem som gjorde årets första birdie?! Inte för jag gör sånna så ofta men.............det va kul. På 5:an (ett kort hål, par 3) slår han på foregreen, flagga är kort så jag drar te och rätt i köpp! Tack vare det gick vi runt på vårat handikapp. Vi har lite för många slag ute på banan för tillfället och det är ju för jag inte orkar slå. Blir sliten bara av att gå runt...sov som en stock i natt så jag vet faktiskt inte hur jag ska orka spela i fyra dagar i sträck.



 

2 kommentarer:

  1. Grattis med Birdie!!och skönt att du sov som en stock inatt, det gjorde inte jag eftersom brorsan din snarkade....

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist21 juni 2011 kl. 17:43

    Han är omöjlig..förstår att du har nedräkning nu då..haha

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.