25 juni 2011

Midsommar

Fest utan vin kan ju va trevligt.........men jag tycker ju det är kuligare med fest och vin! Ja med det kan ni förstå att jag mår ju inte som ifjol vid denna tid! Skönt att sova i min lilla stuga. Åt frukost med utsikt över vika...mys. Tyvärr är det ingen jättebra dag ännu då jag blir påmind hela tiden om min nedsatta ork. Mår inte som en ska sliten, trött, illamående och så måste jag acceptera detta....men nästa midsommar då!

Skulle på bröllop klockan ett men orkar inte sitta i en kyrka nu...synd det inte va lite senare på dagen..hoppas de får en lyckad dag. Det är så kul med bröllop för alla är så fina.

Fick svar på varför det ligger en massa getingar på golvet så fort en öppnar dörren....jo ra två små, små getingbo i taket...Conny hur kommer dom in?! Fel på bygge säkert...bare och rive och bygge nytt!! Jo rä...

En lugn afton gick bra det med men på kvällen kom regnet som gick fort över. Fiskaren blev uppspelt på brygga och hade storgäddan på kroken...som tur va släppte den så han fick inte upp den...

Vi hade en vacker utsikt från mitt fönster...



 
Damerna hade med sig vin som de delade och så satt vi och pratade, åt mat och hade mysigt. Ingen blev som ifjol så det va väl bra idag kan jag tänka. Klockan gick fort så jag fick agera chaufför och så tog vi en sväng till stan. Hämtade brodern och sen var klockan natta. 

Idag ska vi försöka ta oss en titt på Arvikas kulturliv (om jag kommer ur soffa)....det är midsommar i Värmland det!

4 kommentarer:

  1. Hej, du känner inte mig, men jag har halkat in på din blogg via Kristians ikroppenmin. Jag tänkte på dig och honom igår kväll, min midsommarafton, då jag var så himla förkyld och däckad så jag inte (heller) tog mig ur soffan. Så skönt med bara en förkylning. Allting är relativt. Jag kan inte ens börja föreställa mig hur du/ni har det. Gillar din tuffa stil, även om jag förstår att du har dina stunder. Keep on fighting! Kram från Carina

    SvaraRadera
  2. sofia sjökvist26 juni 2011 kl. 23:31

    Tack för ditt stöd Carina men en förkylning är inge vidare det heller...men som går över. jag hoppas att både Kristian o jag kan få tillbaka våra liv igen...snart... kram

    SvaraRadera
  3. vet inte varför jag nästan alltid tänker på dej när jag ska försöka sova.... nu ligger jag här sömnlös i Stockholm. hoppas du sover gott

    SvaraRadera
  4. Sofia Sjökvist28 juni 2011 kl. 10:21

    Vem du nu än är så kan jag bara känna värme..att just Du har dina tankar på lilla mig värmer mer än solen..Det bästa till Dig

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.