22 juni 2011

Game over för godis...

Jaha då va det slut på godisätandet...magen fixar inte mitt lakritsintag så igår provade jag med sega nappar istället och inte blev det bättre av det. Chips och ostbågar är heller ingen hit. Sen va inte sill nåt bra så det blir allt en konstig midsommar utan sill?! Ja med denna kost blir jag väl som en jakthund ett tag till...eftersom jag tidigare mer eller mindre levt på dret mat. Men det är ju sååå tur att spagetti fungerar bäst, äntligen behöver jag inte variera min kost mer än mackis och spagetti...hehe

Risk för att va äcklig men problemet som uppstår är att påsinnehållet blir som vatten och det är inge vidare..att det skvalper när man går...nä ra men det skulle kunne göre det. Sen så "pratar" stomin så att man inte vågar gå utanför dörra.. eller sitte på en mysig restaurang å höre denna dreten tala...nog med dretprat!

Idag har jag planterat blommor ute i stugan, tror det blev bra. Lavendel är en favorit som luktar så underbart. Sen blev det e litta ros som jag hoppas växer till sig. Jag har liksom inge intresse för trädgård fick jag höre av en väninne igår...men jag tror det blev bra. Giller bättre naturtomt (tur jag har det runt nästan hele stuga min) så man slipper jobba...trivs bättre med att mysa och njuta när jag är ledig..men nu är jag ju ledig jämt..

Godhjärtade Jenny var här i våras med tre krukor tomatplantor som hon drev upp (kärnor från en tomat!! Du leker inte med kreativiteten) Men tyvärr ser de så lessna ut nu för jag har inte planterat om dem i större krukor...Sen kom nr1 och Ingemi med en stor jordgubbsplanta i kruka...jag tar säkert livet av dem med.

Gôbben spele golftävling igår med Kirsten men det gick dåligt, sen spela han själv idag och det gick dret men så kom solstrålen (jag) och då kunde han träffe igen. Jag kunde slå (nästan) helsving idag och kunde slå lite längre...gött gick bäst idag med 1 bättre än vårat handikapp på 9:e hål och jag ökade träningen med 50%. Vi slog på två bollar alltså. Blev allt trött efter men det var det värt! Bare en och en halv vecka kvar till match!

Har mindre ont i magen nu så i kväll ska jag prova minska smärtlindringen i natt. Meningen va att jag skulle ha gjort det redan i måndags men det gick inte då.

Mötte en gammal bekant på en affär förut som fråge: varför har du så kort hår? Sjuk, cancer...opererad för 7 veckor osv... Fick en kram så sa han att jag såg jävligt fräsch ut efter så kort tid...det va ju snällt sagt.

Per va här med fler filmer så det kan regna hela midsommar...Tack Per....ska myse till Jack Sparrows underbara påhitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Är kär i han jag...både Depp Johnny och Jack S...haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.