13 juni 2011

Golfkarriären över...elr inte...

Första dagen för i år som jag och brodern gick 4 hål på Kingselvikens golfbana för att testa trycket. Jo vad ska jag säga...än är det inte kört för den flecka. Svingen är inte så snygg, men det va den inte förra sommaren heller förmodlingen, men det fick bli halvsvingar och det gick rakt! Träffade varje gång faktiskt, utom nån men de gills inte!

Jag tror att det fortffarande finns en liten chans att komma i form tills femdagars. Det svåra kommer att bli att orka hålla kroppen upprätt i mer än 6 timmar. Blev sliten i ryggen och i dag är det träningsvärk..ingen smärta, smärta utan muskelvärk....fatta va gött. Kul var det med. I morgon ska göbben dra runt mig så får vi se hur det går med att slå varannan boll. Fick  intyget om golfbil idag med posten, blir bra det.

Är inte speciellt dålig idag heller...vaknade vid 4 med ont i magen men det är väl av cellgifterna. Hade en skön dröm..idag måste man ta till sin fantasi eftersom det inte händer så mycket i livet så att vakna med en skön dröm ger mig ett leende på läpparna och jag myser. Det händer ofta faktiskt. Jag minns att jag flyttade till stugan fast den var större än mina 20 kvadrat och så var vi ute på ett skepp och seglade i Djupvika, där är inte så stort men det gick =)

Enda gången jag seglat skepp var 1995 när bästa Linda och godhjärtade Jenny och jag var 14 dagar på Kos, Grekland. Att vi överlevde den resan utan allvarligare skador!! Men kul hade vi och lyckades få fart på ett helt turistskepp. Kapten bjöd på drinkar och jag fick styra på hemvägen. De tog väl med bortåt 70 personer men vi fick sitta hos kapten typ 55 år..hmm undrar varför?! som vi såg ut... går inte närmare in på detta men vi använder inte samma bikinis i år... Detta va Kos, inte drömmen, vill undvika förvirring.

Pratade med några på jobbet idag och ska resa dit under veckan. På onsdag blir det om inget händer. Hade missat semestern som börjar en vecka tidigare än vad jag trodde. Saknar dem så...tänk att jobbet betyder så mycket. Hoppas kunna jobba igen under hösten september, oktober om det inte tillstöter något.

Men jag orkade väl inte hölle tyst utan hjärnan gick igång som ett reaplan direkt...ja men gör si och så..uj vad trötte de ska va på mig...som aldrig kan låta nåt va ifred. Men jag trivs ju, jag är sån...måste få härje och ställe till det..tror de gillert ;)

Tror jag ska kôste på mig en gôttpôse...får ta en tur till the godishuset. Det bli 1:a på rektigt länge.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!! Tack för den påminnelsen! Men den resan var ju riktigt trevlig ;) Kommer jag säkerligen att få mardrömmar inatt om mopeder, gångvägar, jetski, mr kos-girl eller uteserveringar.....

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det är svårt för dig att vara sjukskriven, du gillar ju att vara med och ändra och fixa. Du är en riktigt bra chef Fia de minns jag, även om du inte var just min men bra samarbete hade vi... glömmer aldrig när vi skulle göra en vpl på sjukhuset tanten var nästan 100 och in kommer du och jag hon var allt bra skeptisk till att vi verkligen kunde vårt jobb, haha de var tider dä... Skönt att du fått intyget och kan få spela lite golf. Gla för din skull.
    Stora kramen till dig// Lisa

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.