08 juni 2011

8 juni 2011

Hade svårt att sova i natt...fick bli film till två och ställa väckarklockan på 10. Får inte vända dygnet. Blir alltid så när det drar ihop sig inför cellgiftsbehandling. Dret! I morgon kl 9:00 börjas premedicinering och troligen halv tio eller tio är vi igång. Vill inte, vill inte. Kommer inte orka sova i natt, det vet jag.

Just nu vill jag bara få vara Sofia och inte "gästisjukvårdensofia", vägrar kallas patient för nåt så förnedrande har jag aldrig hört på maken. Bara för att jag är sjuk ska jag bli någon annan än den jag är. Patient eller inte jag är fortfarande Sofia och ska de tala om gästerna så är vi alla människor....

Skönt idag tog jag sista sprutan....ska tydligen klara mig nu utan blodförtunnande vilket man får för att minska risk för blodpropp. Ser ut som fan på mina lår...sönderstucken. Igår träffade jag ett blodkärl så det rann blod och blev en knöl..ont men nu är den sista tagen. Har hållit på i 20 dagar hemma samt tiden på sjukhuset.

Min berömda nedtrappning av morfin gick inte lika bra imorse. Kände av smärta på båda sidor av magen så det var bara att trycka i sig ytterligare morfin och panodil. Men skam den som ger sig. I morgon drar jag ner igen.

Fick räkningen från Landstinget, nästan 2000 kr för helpension 3,5 vecka inte illa. Vi har det allt bra iallafall med att slippa betala för operationer osv när vi väl får dem...

Besök hos sjukgymnasten som tyckte att jag var ännu piggare och starkare idag. La på lite extra motstånd på cykeln och blev lite svett..det va gött. Vill träna upp kroppen igen..

Är så glad åt min familj och mina vänner som ställer upp för mig. Jag är Er evigt tacksam och kommer aldrig att kunna återge det Ni gör för mig...jag är så glad att Ni finns. Puss

4 kommentarer:

  1. håller tummarna sofia:) du är stark...hälsn. stefan

    SvaraRadera
  2. Tack så snäll du är.
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Gumman, du har så många vänner som älskar dig å är med dig! Imorgon ska jag tänka på dig å hålla alla fingrar å tår för att det ska gå vägen! <3

    SvaraRadera
  4. Sååå bra det gick ett par kliv fram idag! Hoppas att jag får stanna där, tack vare allt stöd puss

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.