11 juni 2011

11 juni 2011

Mår som jag ska med trötthet och illamående men hungrig!! Går ner och möter en kamrat på stan. Fika på Sunday och till slut är vi samlade, kul. Alltid lika kul att ses. Har inte varit där på länge. Jag kämpar med att hålla ut. Gör ont i ryggen, blir trött, sliten. Orkar inte vara uppe så långa stunder i taget men nu måste jag börja pressa kroppen mer för att komma i form. Kan inte ligga inne längre och vänta...vänta på vaddå? Nu ska livet levas igen men jag har inte riktigt bestämt hur.....

Känner inte av cellgifterna än men eländet brukar starta efter två dagar, det blir i morgon! Går nog bra hoppas jag. Va en sväng i stugan men kändes kallt, inge kul å bo där än... väntar på värmen.

I Sthlm idag på morgonpromenaden mötte kloka Jenny en man. Hon ser hans läppar röra sig och tar av sig sina hörlurar, behöver han hjälp?. Mannen frågar o han får ge henne en dikt...han är 91 år och klarar sig utan tabletter. Han läser ett stycke ur minnet och vill att hon ska minnas detsamma för att läsa dessa rader med honom när tiden är inne..därefter börjar han... Hela dagen kommer Jenny att minnas denna stund om en okänd äldre man ville dela sin dikt med henne...sött

1 kommentar:

  1. Haha, han kom från Harry Martinson-sällskapet och googlar man på det så ser man att visst, de ska uppträda på kulturveckan i Sunne i sommar. Alla kan därmed få lyssna på dikter den 11 augusti :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.