28 juni 2011

Sjukgymnasten och Blå Lagårn

Nu har jag legat i hårdträning i två dagar och tänk så det värker i dessa stackers bena..gick 18 hål igår och trodde allvarligt att det tar livet av mig innan vi kom i mål. Jora fick skavsår på ena hälen mellan 15-16 och fick sätta mig på 18 :e hålet på marken mellan slagen! Vi spelade på samma boll varannat slag för jag orkade inte hålla i klubborna på slutet..det var nog första och sista gårundan på väldigt länge.

Till veckan börjar femdagars och hur jag ska orka det vet inte jag men jag hoppas att genom att åka golfbil spar jag på orken så jag kanske kan sikta och slå bättre... det är så trist att inte kunna svinga som man ska utan nån halv variant pga operationen och magen som inte är läkt...men som Agneta sa idag så ska jag va nöjd och glad med det stora att jag ens kan vara ute på banan...slagen får göras bättre när magen är läkt om nån månad. Hon hade däremot ryckt upp sig avsevärt mot ifjol..riktigt fina och långa slag..inte avundsjuk jag inte..hmm

Sjukgymnasten sa idag att vila är lika viktig när man bygger muskler så idag får du hålla dig lugn efter sjukgymnastikträningen som jag gjorde halv nio i morse....joho...jag spela bara sju hål på aftan och sen gick jag med 6 hål och övade puttning...men i morgon ska jag bara ligge på soffa...det lôver jag...måste äta och vila mig i form nu fram tills på måndag.

Jag berättade för sjukgymnasten att jag har svårt att ta mig upp på morgonen och ligger gärna till 12....då sa han att du ligger ju inte så länge för att du är sjuk utan du är lat... bra säg det...Så nu förstår jag varför dagen går så fort..

Nu har jag ökat i vikt...muskler får en hoppas så nu står våga på 49.6 kg. Mor tyckte jag hade blivit bredare över axlarna?! Hon är allt go hon! Fick nylagad köttfärssås med mig hem...gott det för mig.


Linda utanför Blå Lagårn.....så fin hon!


Jo i lördags skulle vi till Blå Lagårn vilket är ett skönt ställe där olika konstnärer ställer ut sina olika konstverk till försäljning. Det finns beläget i Perserud intill sjön Racken, där vi badat många gånger när vi var barn. Vi reste dit för att se Ulli`s fotoutställning av olika blommor som hon döpt efter sina vänninor...kul.


Sååå fina Ulli. kolla in Ullis hemsida


Jo sen händer detta med tvillingarna. Den ena har som vanligt beslutsångest och ber sin syster att kolla in en tavla som smakråd då hon hade varit där tidigare på dagen...det slutar med att smakrådet förälskar sig i tavlan utan att reflektera över att det var just denna tavla som syrran ville ha smakråd om... det va inte litte med tavlor ska du veta eftersom det var premiärdagen och enligt smakrådet gäller det att vara i farten om man vill köpa...jo då smakrådet fick sin tavla och hon med beslutsångest inväntar nytt material...sköna damer dessa tvillingar and I love them.

Var tvungen och fota den vackraste på hela utställningen...Vera, trollungen från Sthlm...




4 kommentarer:

  1. Haha, myyys! Du ska se att du kommer göra succé i golfbilen om mindre än en vecka. Skulle önska jag var där och hejja fram dig :) LAT?! Jo det låter det, upp å hoppa nu framöver!

    SvaraRadera
  2. Sofia Sjökvist28 juni 2011 kl. 10:13

    haha vilken skön sjukgymnast jag har... Du är lat..jo det är just vad jag är det..Kram på rä!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra kort du lägger ut..... Lat är du motsatsen till men en aningens svårstartad på morgonkvisten kan jag intyga att du är...

    SvaraRadera
  4. Sofia Sjökvist28 juni 2011 kl. 15:55

    ja det är lat det...men idag gick jag upp tidigt...9:30 hmm

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.