12 juni 2011

Söndag och sol..........

Ska visst hålla mig från solen...hm gick inge vidare utan jag drog till samlingen på em där de redan pressade sen tidig morgon. Det roliga är att där ligger dessa, Ingemi, Ulli o L8 precis på samma sätt och ställe som för över 20 år sen. Man behöver inte ens ringa utan är det sol...då ligger de där!

Söndagar är bästa dagen för att bli uppspelt och glad...finns inte en gång det är trist....vi kan hitta på samtalsämne och vi tröttnar aldrig! 

Jag ska inte sola då min hud blir skör och jag kan få pigmentfläckar. Men tänk att för första gången i hela mitt liv behöver jag inte jobba för att bli brun.... gött! Men vem bryr sig, vad spelar det för roll...

Åse-Kristin och jag tog en promenad på aftaskvällinga över Sågudden till torget och där träffade vi "FiskarSven" som gav mig Guds och sin välsignelse, han skulle be för mig...så rar...han älskar människor, fred på jorden och att hjälpa andra. Han sa att det finns en ängel som man inte ser och denna ger sitt beskydd. Själv hade han upplevt detta fem gånger men nu var det min tur. Sen älskade han Åse-Kristin men henne skulle vi inte tala om nu för hon är ju frisk....vi fick en liten predikan om Jesus, Guds son.. han kunde gå på vattnet. Sen hade han tagit nattvarden idag...han lever så!

Dagen har gått över förväntan och jag har varit i farten lite längre. Har inte haft ont...sen i morse.
Skönt. Vill orka. Vill va med, är trött på att stå utanför!

6 kommentarer:

  1. Ja de va nästan så jag fick en tår i ögat av vad Sven sa.. Han är en man med stor närvaro och ett stort hjärta, tror det är många arvikabor som missat dessa egenskaper hos honom..:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på dig Sofia :) Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Lotta Simonsson13 juni 2011 kl. 07:23

    Ja men vilken underbar dag det blev ute på vårt ställe. Blev så glad att du dök upp. Tror vi alla tankade god energi igår. Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Fia du är så vacker
    Kramizar Mia

    SvaraRadera
  5. Du är så go och bilden gör dig verkligen rättvisa. tack för att jag får tillgång till ditt liv via bloggen, känns som en lär känna dig på nytt.Inte bara som kollega utan som människa, du berikar verkligen i allt du säjer och gör. Så fort det lugnar sig här på jobbet ska vi ta en tur till dig, vi kanske rent av kan planera för lite golf :):) kram Monica H

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.