20 juni 2011

20 juni 2011

Ser ut att bli bra väder...ringde CSK för nytt recept på smärtstillande och det va cellgifterna som gör att smärtan blir mer påtaglig om behandlingen har effekt. Så då kan ju det va bra att jag verkar svara på dreten de häller i mig och att det nu tar död på eventuella rester i kroppen min.

Igår hade jag bästa Linda här och hon firade Arvika 100 år.........tur att jag är piggare nu så jag kunde förse henne med en Fia frukost...ho va litte svag...sen blev det glass med nektariner och chokladsås och då piggne ho allt te! Själv va jag trött bara av att ha varit i farten. Men jag orkade med en 9-hålsrunda igår eftermiddag. Jag drar inga klubbor eller så utan slår varannat slag och det gör att jag kan gå runt i alla fall. Riktigt nöjd med 15 puttar totalt och då gjorde vi 4 puttar på första green...

Idag ska jag till stomiterapeuten och få nya påsar, vore bra om jag kunde få färdigklippta nu eftersom svullnaden har gått ner och då ska det kunna fungera. Det är inte så äckligt som jag trodde med stomi. Det är varken krångligt eller ont. Bara att jag inte kan ha vissa tajta kläder för att det syns och att jag behöver tömma påsen några gånger om dagen men men... Ett littet hallon på magen istället för cancer i hela kroppen tycker jag va ett bra byte för tillfället. Sköter en om den så går det bra. Vet inte när det kan tänkas att operera in den igen men enligt Ilvars i Uppsala skulle det gå. Jag läste på Kjells blogg att så länge jag går på cellgift är de inte så pigga att operera.

Dagens låt är: just the way u are Bruno Mars

2 kommentarer:

  1. Det är allt en väldans tur att jag har dej smöla som pysslar om mig.... Utan dig skulle jag ju inte klara mig.... Speciellt inte igår då jag hade så ont i håret...blev fölk av mig te slut ;) kram på rä <3

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Vi är många som läser din blogg och som är övertygade om att du vinner kampen och att livet vinner!! Kämpa på!! Vi hejar på dig. Många styrkekramar!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.