30 maj 2011

30 maj 2011

Besök hos sjukgymnasten, gick fint. 10 minuter på cykel med minsta motstånd..jag tror det räcker för idag säger sjukgymnasten! Men vi kör väl hantlar med? Okej ett halv kilo, arm och axel 2ggr 10. Du får inte använda bukmusklerna. Jaha 20 minuter tog det hela och jag kände lite i rompa efter cykelturen...då finns inte möe muskler kvar du! Blev inte ens svett men lite sliten i kroppen. Måste träna upp konditionen, ska tillbaka på onsdag.

Körde bil för första gången på länge...vet inte om jag ska det men det gick bra. När man inte jobbar utan ligger mest så får man fina naglar. Jag har då aldrig klarat få så långa förut. Är inne på dagens tredje film. Tur att Per kommer upp med nya.

På eftermiddagen åkte jag för att träffa My men fick vända om eftersom jag lyckades att glömma halva Apoteket hemma. Klockan 15:00 är det dags för dagsdosen och tar jag den inte i tid så uppstår en tråkig känsla i magområdet. Har jag riktig otur kan det hänga i resten av dagen med ond, ond smärta.

En sak som är mycket bra med cellgifter är att man förlorar allt hår... då menar jag överallt på kroppen. Tex jag kunde inte förstå varför snuvan rann som 11 under näsan så fort jag gick utomhus i vinteras. Jovisst vi har fullt med små hår i näsan som vanligtvis stoppar detta flöde. Som mina vänner vet tycker jag inte om hår...så min tid med cellgifter kunde ses som positivt utifrån detta perspektiv då huden blir så len och ren... Nu har ju håret börjat växa igen och vet du att jag har börjat få hår på ställen som jag inte visste att jag har haft hår på.....det är inge vidare. Jag rakade benen senast på julafton och nu är det dags att hyvla igen. Det har allt varit bekvämt att slippa det du.

Vera har namnsdag idag och jag tror inte att familjen hade tänkt att fira detta då modern i familjen inte visste om denna stora dag, stackars barn! Nu är det bara 2 dagar kvar tills underverket anländer till Arvika och jag får gosse litte. Tänk att ungen inte ville bada när de var i Australien..... hon har mycket att lära hon i sommar.....i Djupvika.

I morgon är det dags för första turen till golfbanan. Måste ligga i nu om jag ska bli proffs på puttning och inspel. Mitt mål är att spela 5 dagars i år igen med göbben fast jag inte kan slå drive. Måste plocka in slag på inspel och green istället. Vi kan nog inte satsa på final i år men bara att få spela vore så kul.

Idag saknar jag jobbet extra mycket. Tänk om jag snart blir så pass pigg och får orken tillbaka att jag kunde få resa dit igen. Bara för några timmar i alla fall.........