03 juni 2011

3 juni 2011

Vilken härlig fredag............sol, varmt och jag har en bra dag. Sedan i onsdagskväll har jag mått lite bättre och med det menar jag att jag har haft mer ork. Tänk dig att du märker att du klarar vara uppe på benen mer utan att bli helt utslagen... lycka! Det går inte att beskriva.

Igår var mor här och städade min lägenhet...tyvärr orkar jag inte det än....än kommer att fortsätta ett BRA tag till. Är ju så tråkigt att dammsuga så det får hon gärna fortsätta med läänge. Så tog hon tvätten med, lyx med strukna kläder... Vi gick en raskare promenad över kyrkbron och kring strand och vet du att jag har mer ork... lycka igen. På eftermiddagen fick jag storfrämmande från Sthlm, tyvärr var Vera så trött men jag fick se henne när Jenny blev hämtad. Sötast i stan är trollungen med röd solhatt, prickig klänning och 2 tänder...puss

Idag åkte vi till stugan och när jag kom in ligger det en död geting på golvet...hur kommer dom in när allt har varit stängt och det är nystädat?! Fram med sop och skyffel och ut med bõse som blir liggnas på gölve.. vilket ogjort arbete. Sen blev det lite ogräs, lunch, en solstund för att kl 15.00 infinna mig på sjukgymnastiken. Idag gick det lättare på cykeln och jag fick 15 minuter med lite motstånd och därefter skulle jag gradera hur ansträngande aktiviteten var. Det gick så bra att jag inte upplevde det jobbigt alls. Tänk så gött! Jag orkar ju..... sjukgymnasten påtalade att för 1,5 vecka sedan klarade jag mig inte själv hemma! Sen var det armar och det gick okej. Hade lite träningsvärk efter onsdagen på baksidan armen efter 1 kg...det du uj vilket atlet jag är. Skinne bare hänger på arma.. tänk när jag va frisk upplevde jag gäddhäng....det var inte något att tala om säger jag nu.

Tänk när göbben kom å hämte mig förut säger han...har du fått skägg på haka? Fram med spegel o vesst trot eller ej men nu har det börje växe fjun där med. Men va fan, vilken dret! Tur ja börjer med cellgifter igen till vecka så det blir slut med hår på ett tag....... Tycker det räcker med att ha fått hår på händer och fötter vilket jag inte tidigare visste att man kunde ha! Är jag ett djur...hmm

Nu ska jag vila inför kvällens första sommarfest hos snällaste Linda och snyggo Pär. Ska bli riktigt kul å träffe lite trevligt folk. Några går säkert på krogen men jag tassar hem när jag blir sliten..... Måste ju va pigg i morgon när bästa Linda kommer från Karlstad helt utsliten kan jag tro......

4 kommentarer:

  1. Sååå himla skönt att du är så pigg så du stör dig på en dö geting... ;) Finaste Fia, längtar tills imöra, ses då! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. ja nu är jag på gång...hihi puss

    SvaraRadera
  3. Karin och jag kommer gärna till Arvika GK för en runda. Vi slår på banan - du åker bil. När vi äntligen kommit fram till green sköter du puttningen. Då får vi nog många poäng. Samarbete lönar sig! Kram

    SvaraRadera
  4. Låter ju underbart Agneta...till veckan ska jag fixa ett intyg till bilen och sen är det bara att boka. Jag måste träna lite mer först. Du vet att jag är lite sliten fortfarande men om nån vecka räknar jag med att orka runt i alla fall 9 hål.
    kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.