28 juni 2011

Vilodagen

Idag var en av sommarens varmaste och soligaste dagar...jag skulle ta det lugnt så jag började med att städa badrummet...det behövs ibland och jag gör sånt på morgonen...gärna innan jag åker till jobbet..varje dag... sjukt jo visst men jag är sån..får môe gjort tidigt men nu när jag inte jobbar är jag ju LAT..så nu för tiden görs det inte varje dag...

Sen gick jag lös på ballen och fräschade upp mina blommor och gjorde iordning. Flickor nu kan vi ha ballefest igen. Tänk hur många kvällar jag och Åse-Kristin har suttit här och sjungit sååå fina visor och låtar. Stackars grannar...tur att en del hör illa. En kväll gjorde vi en spellista som vi skulle använda oss av när vi skulle upp på scen... vi har inte kommit dit än men det kommer...nog...snart...

Minns så väl när Jenny och Jennie hade slagit ihop sina 30-årskalas då satt vi i köket hela kvällen och sjöng ljuvliga sånger....mycket Dolly var det...vi hade så trivsamt vid spisen...typiskt oss. Helt bortom all räddning.

Fick min första skörd av den enda mogna jordgubben...ser att det kommer tre till. Blomningen luktar så ljuvligt.

Va riktigt trött i morse och under dagen... svårt att sova, vila. Men efter att vi var på stan, Åse-Kristin och jag sov jag en stund.

Träffade gamla arbetskamrater på kvällen som jag jobbade med tom april 2008 och vi har nästan inte setts sen dess! Det var så kul och det kändes som om det var igår vi satt i våra lokaler på Gunnarsby, 1999...ja åren går kan vi konstatera och möe har hänt men det var kul att träffa dem igen och vad jag saknar alla där..

Vi  käkade på BArBORD en ny krog i hamnen. Go mat och schyssta lokaler med utsikt över Kyrkviken. Satt ute och det var skönt, varmt...vi ska ses igen..snart lovar vi. Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.