31 oktober 2011

en värld som inte finns

Solen värmde min kylda kropp. Tog oss ut till Ingestrand för en tur på banan. En promenad omgivna av skog och varma dofter. Vacker höstdag. Precis vad vi behövde. En stund för att hitta energi eftersom helgen tagit sitt. En stund i det gröna skapar ordning.





På fredag ska vi gå och få massage vilket jag inte gjort på sååå länge. Vet inte om det är så bra men det bryr jag mig inte om för nu är det dags, äntligen. Vi bokade en SPA dag med lunch och sen ompyssling. Tror jag ska ta mig ett bad och bastu när vi ändå är där.. uj så gött. Jag har ju bara en vecka kvar av semestern. Sen kan allvaret ta vid igen. Ska njuta så länge jag kan. Lika bra innan livet kan komma att ingå i den tuffa och tjocka dimma jag så glatt lämnade.. fy så lessamt. Att än en gång träda in i det dystra smärtsamma kan göra vem som helst olycklig för stunden. Glöm glöm.

På förmiddagen fick jag klar artikeln som jag lovade Gynsam. Vet inte om jag tyckte det blev så bra men det är svårt att skriva med så få ord. Ja vi får se om de tar med den. En ära att bli tillfrågad i alla fall och att någon kan tänkas vara intresserad av min historia känns varmt inom mig.

Tubs undrade om jag skulle träna idag men jag stod över. Sa att det kanske inträffar nåt roligare och det gjorde det. En varmchoklad och räkmacka satt som ett smäck där vi satt och smidde planer om en annan framtid. Karaktärerna växte fram om en värld som inte finns där allt kommer att bli möjligt. Så sugen jag. Är det dags att satsa. På nåt nytt. Puss.




1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.