18 oktober 2011

solen gör susen

Det gick fint idag. Blev trött på eftermiddagen och det blev en del golfprat på jobbet. Såg inte Agneta men fick med de andra två på idén om en golfresa.. haha jo de var så sugna de. Lätt att bli pigg på att resa när någon varit på vift. Speciellt om det varit bra väder, fina golfbanor och schyst mat. De ville åka redan i vår. Du vet att det är redan slutet av oktober så mars kommer fort. Jul och nyår sen vänder det riktigt fort. Ja vi får se vart det bär av. Vi hade planerat Toscana men det är kanske lättare till Girona! Jag åker gärna flera gånger.

Fick kontakt med Försäkringskassan idag om min fortsatta sjukskrivning. Eftersom jag varit sjuk ett år i november ska jag visst ansöka om fortsatt ersättning på normalnivå vilket är 80% av lönen. Eftersom jag har en allvarlig sjukdom kanske jag får samma ersättning. Annars blir det 75% och enligt honom var det inga problem men man skulle visst ansöka om detta och hänvisa till läkarintyget. Ja detta pappers Sverige.

Tänk att jag mådde prima när vi var i Spanien. Jag kände mig inte sjuk en endaste gång. Vi hade så roligt och mysigt och allt kändes så himla bra. Vill bara åka tillbaka och mysa vidare. Tänk att jag orkade och till och med kunde åka in till Girona en kväll.. härregud det är mer än vad jag hade vågat hoppats på. Trodde golfinga skulle ta alla mina krafter. Men jag var som vanligt. Inte trött eller sliten alls som jag trodde att jag skulle vara. Är det så att man blir kanske sjukare hemma?! Att man känner mer efter?! Ja jag vet inte men så frisk och kry som jag var i helgen har jag inte känt mig på ett helt år. Känner att jag har fått energi som gör mig så  glad och stark. Du vet att solen skänker en vitaminer och det gör susen. Alla borde få sig lite sol så mår man lite bättre.











2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.