09 oktober 2011

påmind om tiden..

En kall och grå söndag efter en natt med minusgrader. Tog fram vinterjackan och den gjorde nytta på promenaden. Dags att plocka fram mössorna.. igen.. tyvärr gör de mig påmind om tiden utan hår. Fy det är jag inte sugen på igen kan jag säga. Jag vet att det så kommer att ske igen.. nångång... kanske fortare än jag önskar. Uj vad trist. Blir så definitivt sjuk då. Har kunnat lura mig själv och många andra genom min frisyr ett tag och det har känts väldigt bra faktiskt. Att få vara normal. Inte den som alla ser som den sjuke.

Helgen har varit lugn. Varit sliten och trött. Piggare idag och börjar återfå mina krafter. Ska ta det lugnare nästa vecka. Får lägga om mina arbetsuppgifter lite mot hur jag har planerat om jag ska fixa detta här. Har ett uppdrag att klara upp och vill inget hellre att jobba men måste lyssna på orken. Hade hellre sett att den hade lyst med sin frånvaro. Måste komma överens med den om vi ska samsas och dela denna kroppen ett tag.. till. 

I morgon borde jag träna och pyssla lite inför resan. Ska metalt förbereda mig inför mötet på tisdag. Känns bra att jag talat med Uppsala två gånger innan så jag hunnit börja fundera över min fortsätta behandling och hur långt jag är beredd att gå. Tankar kommer och går.. försöker skapa reda i oredan.

Kvällen avslutas med pizza och sista säsongen av Entourage.











4 kommentarer:

  1. Hej Sofia...Nu verkar Internet Eplorer fungera igen, kanske bra för dig att veta...Lycka till med mötet imorron, jag tror det kommer att gå bra..(Du ser, punkterna använder jag också)
    Varm Kram till dig
    Maggan

    SvaraRadera
  2. Bra Maggan det ser ut att ha rättat upp sig. Tack ja i morgon hoppas jag det går bra... kram

    SvaraRadera
  3. Grönner om inte det ä en Disco från Amigo jag ser..

    Klässbol

    SvaraRadera
  4. Jo du har så rätt visst är det en Disco.. haha

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.