07 oktober 2011

Fredag i oktober...

Tröttsamt får ingen ordning på kommentarerna... jag kan inte svara er som kommenterar.. jag vet att flera med mig har samma problem eller som inte kan lämna kommentarer.. sånt som bara ska fungera.. trött jag blir... ja vi får se vad jag måste göra.. är inte så teknisk jag.

Fick igår ett utdrag från min journal på det samtal som vi hade förra veckan jag om min käre Ilvars i Uppsala. Han hade fattat lite galet och trodde att jag hade fått 6 behandlingar efter operation. Tyvärr så är det bara 4 på senaste röntgen. Jag ringde till Uppsala och lämnade ett meddelade.. Tog inte 10 minuter ens innan har ringde upp mig.. tror han sitter och väntar på mig jag.. haha

Det innebär att hans svar kan bli lite annorlunda. Han ville konferera med sina kollegor. Han sa igen att jag är mycket svår att bedöma men att om jag orkar vore det bra med minst en behandling till av Caelyx. Den har ju gjort verkan. Ja vi får se vad som kommer fram på tisdag när jag ska till CSK. Vill verkligen inte ha mer av denna sort. Blir så svårt med huden... igen... jag går kanske med på en sista gång med dreten.. men sen behöver jag vila ett tag och återfå mina krafter. Fan de kommer att svida och jag får eksem så små som gör så ont och inte hjälper Kortisonkrämen heller.

Han pratar om livskvalitet och vikten av att vara pigg fysiskt och psykiskt för att kunna tillgodogöra sig behandlingen på bästa sätt. Jag förstår att jag kanske kommer att klara mig fram till jul innan det blir dags för eventuellt en annan behandling och det känns bra. Då hinner jag jobba lite och komma igång med diverse uppgifter och det är ju inte fy skam.

Idag har jag jobbat hemma.. skulle inte det men det gick av bara farten. Är trött så det blir en stilla helg. Är lite hängig och sliten. Känner mig trött i huvudet och ryggen. Inte van att vara så alert. Men faktiskt tror jag det beror mer på att jag försöker att vänja mig av allt socker... du vet att en som ätit godis varje dag ganska länge kan få värk i skallen av mindre. Inge socker mer än en tårtbit hos Åse-Kristin igår som fyllde MAX 23 om inte 22 hmm.. sockerbrist... jag är inte lite gnällig idag... sockrets fel... minns vem som kallade mig för sockre 1995 midsommarafton på Smögen.. fick en stor röd ros där jag satt bak på caben i en rätt schyst Bonneville... uj va länge sen det kändes.

Tror faktiskt att det är det mysigaste någon har kallat mig genom alla år... faktiskt ha ha det är inget som slagit just den repliken!

Uh nu tror jag min huvudvärk släpper lite.. var allt tvungen å ta mig e litta Ballerina kake för å dämpet. Nu är det snart dags för MYSHELG för vi har två säsonger kvar av Entourage. Vi tog en litten paus för å fire mârten förra helgen och sen har jag varit hos den bäste i två dygn. Hôppes ho kommer i môra..

Nu blir det inge jobb förrän tisdag. Måste vila i kapp krôppen. Blev mer än halvtid denna vecka så jag får ta det lugnare nästa vecka. Bare av att jag fick socker i mig nu så blev jag glad, pigg och oppspelt. Det är farligt med socker.. hmm

Kvällens låt blev Rötter




inte å tänke å ta sig till Viksholmen
utan att bli blöt om föttera nu inte..

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia
    Det verkar vara problem med Internet Explorer som webläsare ihop med blogger. Jag har själv fått byta (eller lägga till)och installerat Mozilla Firefox som webläsare när jag skall kommentera bloggar, även din här där jag fått gå in på Mozilla Firefox, försök med det så funkar det säkert. Jag själv fick hjälp av en snäll dalmas som rekommenderade denna webläsare ihop med bloggern. men du kan fortfarande ha kvar Internet Explorer om det är den du har, alltså 2 st Lycka till
    Maggan

    SvaraRadera
  2. Smöla... E hade rätt.. Du va söt som socker -95 å är det fortfarande.... Puss, klart jag kommer imöra..

    SvaraRadera
  3. Hallå Maggan tack så möe men det var precis som du sa.. så jag fick byta läsare. Sofia



    Men Smôla är du inte nykter =) nä ra
    det är ju du som är som socker puss

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.