17 oktober 2011

hemkommen från Girona

Nyss hemkommen från Girona vilken är en helmysig stad det lilla vi såg i alla fall. Större än vad som vi trodde och den gamla delen är bara för mysig. På lördagskvällen tog vi en taxi och lyckades hamna i en demonstration pga den ekonomiska krisen.. ja vi hamnar mitt i allt. Men vi fick se en skymt av katedralen och så knallade vi runt på gatorna. Som tur var fick vi riktig dålig eller rättare sagt ingen service alls på en uteservering.. vi gick över till ett annat Tapasställe tvärs över torget. Där blev vi sittande mittemot olika tapas i mängder.. bara att äta så betalade man efter hur många tandpetare det fanns kvar på tallriken. Såå goda.. det var fisk, lax, pastejer, räkor, ost, korvar, friterat osv.. härregud.. mums..  




Spanien är helbra denna tid på året. Sååå varmt under dagen som rena högsommaren men däremot kyligare eller riktigt kallt under kväll, natt och morgon. Vi har bokstavligen fått upp värmen i kroppen igen. Mys att få gå i kjol eller kortbyxor och en t-shirt.. härligt. Fick SOL... ujuj.. ville inte resa hem.

Tänk att vi kan åka från Karlstad! Helmysigt.. det tog en timme efter att vi hade landat så var vi hemma igen och hade packat upp. Bra jobbat det. Måste resa snart igen. Vilken golf vi har spelat. Rena paradiset för en golfare det där. Lite med folk och skönt väder. Hade två dagar på den lättare banan, Tour Course, och en dag på Stadium Course. Vi har spelat riktigt bra golf totalt.

Min drömgolf blev faktiskt på Stadium.. hade så flyt och slagen satt som jag aldrig gjort annat... tyvärr var det som bortblåst idag.. men igår.. lyckades spela med samma boll hela dagen.. gick på 76 slag eller 33 poäng.. rätt nöjd! Jo det. Låg 1:a inför dagens match med ett slag men Linda spelade sin drömgolf idag istället och gick på banans par. Vem kan slå det! Totalt utklassad haha men som ni förstår måste vi tillbaka för en revansch. Jenny hade sin bästa golfdag idag och det var riktigt kul eftersom hon haft uppehåll i flera år. Vi har alla tre fått blodad tand och nästa år ska vi spela ännu mer... jag lovar.. haha

Tur vi hade golfbil hela helgen.. och vet du att det hade de flesta... det var inte bara vi som var lata! Att gå hela vägen hade jag inte orkat.. det var varmt mitt på dagen.

Trodde att jag skulle känna mig mer sliten och trött men det har gått super bra. Är så glatt överaskad men kan nog erkänna att min kropp återhämtat sig lite mer nu sedan cellgifterna i september. Kan bara bli ännu bättre. Känner mig så glad och upprymd. Har fått påfyllning av värme, glädje och sol. Detta kommer jag att leva på länge. Men vet du att vi hade önskat att vi hade stannat längre. Vill bara spela golf nu. Kunde lätt ha stannat i två veckor. Ja vi får kolla på nya biljetter. Vore allt trevligt å resa snart igen. Kan inte förstå att inte alla spelar golf för gud så trevligt det är!

Haha nu ska jag kolla in allt som jag missat på tryneboka och sen är det dags för en bit mat innan läggdags.







2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft gööörgött och det är du helt klart värd!
    Äntligen fått tanka lite SOL.
    Ses snart.
    /Monika

    SvaraRadera
  2. Ja det var underbart Monika. Vill bara resa igen och igen och igen! Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.